Incasso's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Kun je met access incasso's maken?
Zo ja, hoe?
Of is daar een ander simpel programma voor die tabellen uit access kan lezen?
Ik heb het nodig voor een ledenadministratie

Bij ons op de club werken we met pc-leden en daar is het maken van incasso's geen probleem. We exporteren van daaruit ook naar access, dus importern gaat dan ook wel Kijk maar eens op de website pcleden.nl

Ja, ik heb ook de beschikking over pc-leden, maar welk formaat heb je geëxporteerd dan naar access?
Want inmiddels ben ik er achter dat heb veel rompslompwerk is om incasso's met de hand te maken aan de hand van excel/access (indien al mogelijk), maar we wouden dan in pc leden een aantal gegevens van een lid invoeren en de rest in access (dat is compleet geautomatiseerd dan ), met uitvoer naar verschillende mensen toe in excel.

Maar we zaten te kijken van het exporteren van pc leden naar excel en van excel naar access, maar dat kan dus ook in 1 stap? (pc leden - access)

Ik zal het even navragen aan onze ledenadminstrateur, dan kom ik er in de loop van deze week op terug.

Je kan ook direct vanuit access incasso's (of OLA's zoals ze bij de bank genoemd worden) maken.
Je moet dan in een rapport de goede layout maken.
Dat kost enige moeite, alles moet namelijk binnen redelijke kleine marges op de goede plek terecht komen.

Je kunt bij je bank een sjabloontje bestellen om te controleren of je het goed gedaan hebt.
Ook zul je daarna een testset naar je bank moeten sturen, op basis daarvan bepaalt de bank of je met de door jou gemaakte toepassing OLA's mag maken.
Dit hoeft niet als je gebruik maakt van een reeds door de bank toegestane toepassing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan