InCD Nero6

Status
Niet open voor verdere reacties.

tverm

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Ik heb met InCD van Nero 6 met succes een CD-RW gebrand en daarna enkele keren sommige mappen hierin overschreven of toegevoegd. Tot op dit moment ging dat goed. Als ik nu info wil toevoegen of wijzigen krijg ik de mededeling dat de toegang is geweigerd.
In de verkenner zie ik bij de bewuste speler: InCD(G) en in "Eigenschappen" onder tab "InCD" zie ik het symbool wat inhoudt dat InCD de schijf heeft herkend maar de schijf niet kan invoeren".
Ook mis ik nu op dit tabblad de info: UDF v1.50 hetgeen wel aanwezig is bij andere goed werkende CD's die met InCD zijn gebrand.
De schijf is nog niet vol.

Ik heb met opzet een klein uurtje gewacht met reageren, in de hoop dat iemand je DE oplossing kon geven. (mijn ervaring is namelijk al wat "gedateerd")
Daar nog niemand heeft gereageerd, toch maar even een reactie:
ik heb 3 jaar geleden Incd gedurende korte tijd gebruikt. Ik had veel vastlopertjes en andere probleempjes met het lezen / schrijven van CD's. Ik ben toen wat gaan speuren bij Ahead en las op een van de erg diep weggestopte pagina's in hun dbase, dat Incd was ontworpen voor pc's met een Intel processor en niet primair geschreven was voor AMD machines. Ik ben toen gestopt met het gebruik van Incd. Misschien heb je wat aan deze info, ook al is 'ie inmiddels al weer zo'n 2,5 jaar oud. Wat bij mij bij lees of schrijffouten van Incd vaak hielp, was de cd lade openen en weer dicht doen................

Laatst bewerkt:
InCD

Ik heb inderdaad een AMD-PC en mogelijk zou dit het probleem kunnen zijn.
Ik zal de truc met het open- en dichtdoen van de lade eens proberen.
Tot zover bedankt voor de tip.

Ok, maar mijn "ervaring" is al wat ouder en mogelijk heeft Ahead de software inmiddels aangepast.

Alternatief voor InCD !

Ik heb dezelfde klachten en dan telkens 'n blauw scherm met 'n fatale melding. Ook AMD-PC met InCD versie 4.3.20.1. Mijn vraag is nu welk alternatief heb je nu voor InCD. 'n probleem is ook dat tijdens het branden van een CD' tje alle andere processen vertragen.

Gewoon met Nero. Da's iets omslachriger dan het ggebruik van InCd maar Nero werkt altijd.

Laatst bewerkt:
Probleem met InCD op AMD-Athlon opgelost !

Probleem is opgelost en kan blijven werken met InCD. Ik heb het volgende gedaan.
Via Msconfig InCD uitgezet, komt dus na opstarten PC niet meer terug op de snelstartbalk(dat werkt inderdaad niet goed samen met een AMD-Athlon). In de 'Quick Launch' heb ik nu een snelkoppleing geplaatst van "C:\Program Files\ahead\InCD\InCD.exe" en zodra ik een CD-RW wil formatteren klik ik eerst deze snelkoppeling aan en klaar is kees, zonder enig probleem. Voor kopieren, wegschrijven van-naar de CD-RW en branden met Clone-CD of NERO hoef je de snelkoppeling niet te activeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan