include en require

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Met deze functies kan binnen PHP een bestand ingevoegd worden, reuze handig.
Maar welke verdient alweer de voorkeur en waarom?

J:)

ik weet niet zoveel van require af, maar ik denk dat 'include()' voor gaat, maar dat ligt er eigenlijk gewoon aan waarvoor je het wilt gebruiken...
lees dit anders ook eens...

JB'tje:)

Als ik het me goed herinner was het enige verschil dat als het bestand niet goed opgenomen kan worden, er een verschillend niveau van foutmelding wordt teruggegeven. include() geeft een warning, require() een fatal error :)

dat is waar, (tenminste als het klopt wat ik gelezen heb op php.net), maar er is nog een groot verschil, tenminste, dat vind ik..., require() die includeerd altijd de fille, ook als het script er niet komt. en dat doet include() niet.:D

In tegenstelling tot include() leest require() altijd het bestand in, zelfs als de regel waarop de require call staat nooit wordt uitgevoerd..

JB'tje

Laatst bewerkt:
Ik meen ook gelezen te hebben dat het met beveiliging te maken heeft dat require eerder gewenst is.
Ik gebruik hetzelf at random, effect is hetzelfde.
Denk dat ik t.z.t. wel verschil zal merken, ben nu nog maar een novice op PHP gebied, maar het kwartje begint te vallen.

Require is meen ik toch een SSI instructie.

Dank voor het commentaar in ieder geval.
J:cool:

Ik meen ook gelezen te hebben dat het met beveiliging te maken heeft dat require eerder gewenst is.
Ik gebruik hetzelf at random, effect is hetzelfde.
Denk dat ik t.z.t. wel verschil zal merken, ben nu nog maar een novice op PHP, maar het kwartje begint te vallen.

Require is meen ik toch een SSI instructie.

Dank voor het commentaar in ieder geval.
J:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan