Include in mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaltar

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Dag allemaal

Ik heb nu op mijn website een automatisch mail dat wordt verstuurd. Omdat het tekstje dat ik mail vaak moet worden gewijzigd zou ik het het bericht willen includen.
Maar dit lukt niet, iemand die raad weet?

PHP:
// Email out the information of account
				$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
				$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
				$to = "$gNaam <$gMail>\r\n";
				$headers .= "From: Webmaster Rapunzel <e-mailadres@rapunzelvzw.be>\r\n";
				$bericht = "include('mailcursist.php'); ";
				mail($to,"Account aangemaakt Rapunzelbase",$bericht,$headers);
				echo "<p class='gelukt'>Gegevens verzonden naar gebruiker</p>";

Bedankt!

Als je deze php code bijvoorbeeld in mail.php zet en je wilt het aanroepen in bijvoorbeeld formulier.php dan doe je het simpelweg zo:

Code:
include('mail.php');

Uiteraard moet formulier.php dan wel in dezelfde map staan als mail.php

Op regel 6 staan aanhalingstekens rond "include('mailcursist.php');", waardoor het als letterlijke tekst wordt gezien en de include dus niet wordt uitgevoerd. Sowieso is het maar de vraag of dit gaat opleveren wat je wilt. Van http://nl.php.net/manual/en/function.include.php:
include returns FALSE on failure and raises a warning. Successful includes, unless overridden by the included file, return 1.

Include levert dus "1" op tenzij in het bestand dat geïnclude wordt een regel staat met "return ....". In dat geval levert include de tekst op achter "return" (in het voorbeeld van de vorige zin "....").

Als je de gehele inhoud van een bestand letterlijk wilt gebruiken is het makkelijker om gebruik te maken van file_get_contents dan van include.

Laatst bewerkt:
Op regel 6 staan aanhalingstekens rond "include('mailcursist.php');", waardoor het als letterlijke tekst wordt gezien en de include dus niet wordt uitgevoerd. Sowieso is het maar de vraag of dit gaat opleveren wat je wilt. Van http://nl.php.net/manual/en/function.include.php:

Include levert dus "1" op tenzij in het bestand dat geïnclude wordt een regel staat met "return ....". In dat geval levert include de tekst op achter "return" (in het voorbeeld van de vorige zin "....").

Als je de gehele inhoud van een bestand letterlijk wilt gebruiken is het makkelijker om gebruik te maken van file_get_contents dan van include.

Bedankt Supersnail! Die functie kende ik nog niet, en deed wat het moest doen, thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan