Include.php

Status
Niet open voor verdere reacties.

lainke

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
180
Hoi iedereen,
Ik ben een beetje aan het sukkelen met een externe pagina die ik een include wil geven op mijn website, gemaakt in "dreamweaver 2004".

Om een pagina uit mijn site in te voegen gebruik ik :

<?PHP include ("album.php");?>

Dit geeft dus mijn papgina album.php correct weer, maar ......

Ik wil nu een externe pagina opvragen uit een andere site, namelijk het weerbericht, ik doe dit zo:


<?PHP include ("http://www.meteo.be/nederlands/pages/Verwachtingen/VerwTxtBel.html#voorspellingen_volgende_dagen");?>

maar dan toont die een blanco pagina in mijn site ???

Wat doe ik fout?

Met dank.
 
En met een iframe?

Sla deze code op als weerbericht.php

<IFRAME id="content_frame" name="content_frame"
src="http://www.meteo.be/nederlands/pages/Verwachtingen/VerwTxtBel.html#voorspellingen_volgende_dagen" frameBorder="1" width="590" scrolling="yes"
height="400" align="center"></IFRAME>


en
include dan

<?PHP include ("weerbericht.php");?>

:cool:
 
Hoi Peter,

Schitterend, het werkt, maar ik heb nog een vraagje !

Als ik in resolutie 1024 x 769 kijk staat het mooi bovenaan de pagina, maar in resolutie 800 x 600 begint het script pas na mijn linkse navigatie, dus niet bovenaan zoals in 1024 x 769, website is gemaakt met dreamweaver. Ik bekijk het in browser "Internet explorer" zoals de meeste van onze bezoekers, kan jij me helpen aub?

Hartelijk dank.
 
Dan moet je kijken hoe de pagina is opgebouwd.
Dus de breedte van je tabellen cq cellen of divs.
Als er rechts niet voldoende plaats is kan het inderdaad naar beneden schuiven en dan onder je andere div of tabelen komen.
Werken met % is een optie.

:cool:
 
Hoi Peter,

Ik werk met een template van Dreamweaver MX en bij de properties van LAYER ID staan deze gegevens ingevuld:

PAGECELL 1

L 2%

W 95,6%

T 112 pixels

VIS: default

Staat hier iets verkeerd ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan