Appelmoesje
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 jan 2013
Hallo,
ik heb een vraagje (en ben niet heel erg thuis in php, vandaar ook mijn vraag).
Ik heb een website welke is gemaakt met een php-include functie (ik weet zelfs niet of dit wel zo heet). Maar de bestanden header.php, footer.php en menu.php (waarbij menu.php weer 'ingebakken' zit in de header.php) zitten in de directory 'includes'.
Nu wil ik echter een subdirectory maken met pagina's welke ook gebruik maken van deze 3 files en ik krijg het dan niet werkend.
De pagina's welke ik nu heb, staan nog allemaal in de root-directory, en dan is de code in de pagina als volgt: <?php include('includes/head.php');?>
Maar hoe moet ik deze code nu aanpassen voor een pagina welke ik bijvoorbeeld in de subdirectory 'nieuws' wil opslaan?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet werkend.
Ik heb dit geprobeerd:
<?php include('includes/head.php');?>
en
<?php include('http://www.mijndomeinnaam/includes/head.php');?>
en
<?php include('../includes/head.php');?>
Maar voor zover ik het kan zien werken deze opties niet.
Iemand die me hulp kan bieden?
ik heb een vraagje (en ben niet heel erg thuis in php, vandaar ook mijn vraag).
Ik heb een website welke is gemaakt met een php-include functie (ik weet zelfs niet of dit wel zo heet). Maar de bestanden header.php, footer.php en menu.php (waarbij menu.php weer 'ingebakken' zit in de header.php) zitten in de directory 'includes'.
Nu wil ik echter een subdirectory maken met pagina's welke ook gebruik maken van deze 3 files en ik krijg het dan niet werkend.
De pagina's welke ik nu heb, staan nog allemaal in de root-directory, en dan is de code in de pagina als volgt: <?php include('includes/head.php');?>
Maar hoe moet ik deze code nu aanpassen voor een pagina welke ik bijvoorbeeld in de subdirectory 'nieuws' wil opslaan?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet werkend.
Ik heb dit geprobeerd:
<?php include('includes/head.php');?>
en
<?php include('http://www.mijndomeinnaam/includes/head.php');?>
en
<?php include('../includes/head.php');?>
Maar voor zover ik het kan zien werken deze opties niet.
Iemand die me hulp kan bieden?