• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

incomplete grafiek plotten

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelletje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
2
Beste,

Ik wil graag een grafiek plotten maar er ontbreken enkele gegevens op sommige data.
Is het mogelijk om deze grafiek toch vloeiend te maken? De punten wil ik graag verbonden hebben voor een duidelijker beeld.

Om een indruk te krijgen:
excel.JPG
Links in de tabel staan de gegevens en rechts is de grafiek te zien.
grijs is kolom 3. Geel is kolom 4. Blauw is kolom 5.
Het ontbreken van data is onregelmatig en het gemiddelde invullen van de data kan, maar dan wordt dat gezien als een meetpunt in de grafiek en dat is niet de bedoeling.

Alvast bedankt bij voorbaat.

p.s. ik had in een vorig topic gevonden hoe dit opgelost moest worden, maar dit is niet mogelijk bij mijn excel (ik heb de laatste versie).
 
Ben benieuwd naar dat topic.
Een voorbeeld bestand is altijd handiger dan een afbeelding.
 
Wat je zou kunnen proberen is:
De tabel cel voor cel kopiëren met de formule
Code:
=Als(isgetal(A1);A1;NB())
en vervolgens deze gekopieerde tabel gebruiken voor het maken van de grafiek. Om het geheel er toch een beetje netjes uit te laten zien zou je de tabel op een ander blad kunnen zetten of de tabel verbergen.
 
ALS => IF
ISGETAL => ISNUMBER
NB = NA

Het aangegeven topic kun je lijkt mij niet toepassen, want dan verschuiven de getallen naar andere regels, en dus andere x-waardes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan