Incredimail Backup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loretta

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
38
Op mijn laptop W.8.1 lukt het niet om Incredibackup te installeren, hij is wel ged.load en staat op het bureaublad.
Als ik hierop klik krijg ik de volgende melding; "Een app op uw PC heeft het volgende Windows onderdeel nodig: "Net FrameWork 3.5 incl.net 2.0 en 3.0" Maar ook deze kan niet worden geïnstalleerd:confused: Graag je help....
 
.NET Framework 3.5 is standaard al geïnstalleerd op W8.1
Heb je misschien zo'n (zogenaamde) tweaker (zoals Tune Up Utilities etc.) geïnstalleerd die bepaalde Windows onderdelen heeft uitgeschakeld?

Kijk het volgende na, alvast: [Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Klik op Windows onderdelen toevoegen en verwijderen
Kijk of .NET Framework 3.5 wel geactiveerd is. Indien ja, vink het uit en klik OK. Daarna dezelfde routine en vink het weer aan.
Indien niet geactiveerd: Aanvinken en OK klikken.

Tijs.
 
Windows onderdelen.jpg Bedankt Tijs voor de reactie, maar het lukt me nog steeds niet, wat doe ik fout? (Ik heb Avast altijd ingeschakeld)
Gr.v.Loretta
 
De originele foutmelding van Incredimail is precies deze
Je schermafdruk melding is dat onderdelen van .Net Framework 3.5 nu in gebruik zijn (bijv. door andere programma's) en uitschakelen niet kan.

4 opties:
a. Ipv. het uitschakelen van .Net Framework 3.5 klik je erin zodat alle onderdelen van .Net Framework 3.5 worden geactiveerd. Hopelijk snapt de Incredimail installatie dan wél dat je het op je computer hebt. Dit is dus zonder het eerst uitschakelen van .Net Framework 3.5.
[Dit is de suggestie van de link hier boven.]
b. Je start de pc in Veilige modus en je doet dan de stappen die nu mislukt zijn.
c. Je installeert een update, zoals hier genoemd/gelinkt is.
d. Je schakelt .Net Framework 4.0 in (staat ook in je lijstje van je schermafdruk).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oei en Pffff... Dat is even te veel voor mij vandaag, ik ga het een andere keer teruglezen. Ben ook een beetje bang voor harddisk problemen, want sinds twee weken is deze vernieuwd, dus maar niet zoveel rommelen. Ik vroeg deze backup omdat ik bij die vernieuwing HD alle mails kwijt was! Erg bedankt!!...
 
Zo spannend is het allemaal niet. :D Maar als je het later wilt doen, is dat geen probleem. Fijn dat je dat (nu) even aangegeven hebt. :)
Opties a. en d. kun je doen zónder wat dan ook te hoeven doen (qua Veilige modus, installeren update etc.)

Tijs.
 
Incr.backup4.PNG

Het is me toch gelukt, echter het is onleesbaar zoals je kunt zien. Ik heb al geprobeerd om een autom.terugloop maar het blijft zo. Wat doe ik nu weer fout?....:p
 
Wat toon je in je schermafdruk? Het installatie-programma van Incredimail of een bijlage van je mail?

Linksom of rechtsom: Je opent nu een bestand/bijlage in Kladblok dat niet leesbaar te openen is in Kladblok. Kan (bijv.) een .doc, een .docx, een .zip of een .exe bestand zijn...
[Met kladblok open je zinvol/leesbaar alleen .bat, .cmd, .log of .txt bestanden.]

Mogelijk gaat de verzender ervan uit dat je Microsoft Office op je vorige computer hebt. Heb je dat niet, dan openen de Office bestanden/bijlagen nu niet met het bedoelde bijbehorende programma, eenvoudigweg omdat dat bijbehorende programma niet geïnstalleerd is op je computer...

Overigens zijn (voor .ppt, .pps, .ppsx, .xls, .xlsx, .doc en .docx bestanden, dus Office bestanden) wel gratis leesprogramma's beschikbaar, zoals Powerpoint viewer, Excel viewer, Word viewer

Tijs.
 
Wat toon je in je schermafdruk? Het installatie-programma van Incredimail of een bijlage van je mail?
Dat was al een bijlage van de mail, deze ging autom. naar kladblok? En ik heb nooit Microsoft Office geïnstalleerd, daarvoor i.d.p.v. gebruik ik LibreOffice (gratis) Welk leesprogr.moet ik nu gebruiken?
 
Welke extensie heeft de bijlage? Dus het gedeelte na de laatste '.'? Moet je het makkelijkste in de originele mail in Incredimail kunnen zien, omdat Windows Verkenner doorgaans extensies van bekende bestandssoorten verbergt.

Zodra we dat weten, sla de bijlage op (dus niet rechtstreeks openen vanuit Incredimail), rechtsklik erop met de Shift-knop erbij vastgehouden en kies Openen met...
Daar moeten we dan aangeven met welk programma dergelijke bijlages wel geopend moeten worden (dus het vinkje zetten in: Bestanden met deze extensie altijd met het aangegeven programma openen).

Overigens dwalen we nu wel behoorlijk af van je originele vraag... :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan