incredimail verstuurt geen berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingebo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Ik heb net Incredimail geinstalleerd en toch maar weer verwijderd. Ik kon namelijk geen berichten versturen. Krijg alleen dat mijn smtp server niet te benaderen is of zo maar in het veld eronder geen code. Op verschillende wijze mijn account erin gezet maar niets helpt. Oh ja, ik heb zone alert en norton virusscanner.
Misschien staat het wel ergens maar ik heb inmiddels 7 pagina's historie op Helpmij doorgeworsteld en heb nog geen afdoende antwoord gevonden.

Ik heb dat hele circus al doorgelopen bij de helpfunctie van Incredimail maar niets helpt. Ik gebruik Chello. Ov erigens had ik incredimail van jouw site geplukt en het lijkt me een heel leuk programma. Enne nog even ter info, via Outlook ging het versturen foutloos.

Chello gebruikt drie smtp servers;

Chello (a2000): mail.ams.chello.nl
Chello: smtp.arnhem.chello.nl
Chello: smtp.brabant.chello.nl

Heb je het al eens met een andere geprobeerd?
Incredimail gokt trouwens zelf naar de servers, dus ik moet dit vragen: heb je ook gecontroleerd of er wel de juiste ingevuld was?

Groetjes,

Pieter

In outloop staat alleen smtp zonder Arnhem, dus ik ga jouw tips even proberen (als ik weer opnieuw geinstalleerd heb :-). Kijken of dat dan wel lukt ander kom ik wel weer terug.
Bedankt alvast.

Inmiddels weer geinstalleerd en zelfde probleem. Bij details staat niets vermeld. Erboven staat "failed to connect the outgoing server"

Ingebo,

Kun je eens een screenshot maken van hoe je alles op dat serverscherm van Incredimail hebt ingevuld?
En kun je ons vertellen of, en zo ja, welke firewall je gebruikt.

Groetjes,

Pieter

Pieter,

Hoe maak ik een screenshot?
Ik gebruik Norton en Zonealarm.

Een screenshot kun je maken door op Print Scrn te drukken en dan in een programma zoals bv Irfanview of Photoshop te importeren, maar dat is misschien niet nodig.

Zet in Norton het email scannen uit, vul in IE > Extra > Internet opties > tabblad programma's bij E-mail Incredimail in en klik dan op toepassen.
Start dan opnieuw op en vink bij Norton e-mail scanmnen weer aan.
Kijk ook bij ZA of je Incredimail wel serverrechten hebt gegeven.

Groetjes,

Pieter

Hi Pieter,

Je hebt goed geantwoord maar het lukt niet. Incredimail is opgenomen in mijn Internetopties, ik weet zeker dat ik alles goed heb ingevuld in de schermen om mail op te halen, ZoneAlarm heeft goedkeuring om deze toepassing toe te laten en het probleem blijft. Ik ga het er weer afslopen, was een leuk programma. Misschien dat de volgende update beter werkt. In elk geval dank je voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan