Incredimail vs CPU ??!

Status
Niet open voor verdere reacties.

C.Naarden

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
25
Ik heb net Incredimail geinstaleerd....
Maar ik las ergens dat dit programma veel interne geheugen gebruikt, kan iemand dit verifieren....

En wordt er dan met intern geheugen bedoeld het programma op de schijf....(Groote van het programma)
Of geheugen kwa gebruik van programma,
(en Cq daarmee gebruik van CPU, etc)....

Als ik het zo een beetje goed uitdruk tenminste....

Thank U !!!
 
Bedoelt wordt processor tijd en geheugen.
Het programma zelf neemt ook wel wat plek in op je PC maar dat is verder geen probleeem.
Hoeveel hangt natuurlijk sterk af van het type (aantal Mhz en hoeveel MB geheugen) PC dat je hebt, het zijn echter al wel oude verhalen die hierover de ronde doen, pertium II tijdperk en Outlook kost ook CPU tijd hoor...
Bij een moderne PC met behoorlijk wat geheugen (>256 MB) zal je er weinig toch niets van merken.

Belangrijker bezwaar van Incredimail liggen m.i. op een heel ander vlak.
Mailtjes worden gemaakt op basis van HTML, niet alleen zijn deze vele malen groter dan een 'gewoon' mailtje (alleen de header van een incredi mailtje is al 5kb groter, en als je een modem gebruikt (of je ontvanger) en je krijgt er 20 binnen of wilt ze verzenden zul je dat zeker gaan merken, daarnaast is HTML veel kwetsbaarder voor misbruik (bv door een virus).

Grootste probleem dat ik echter met incredimail heb zijn hun voorwaarden, ik weet de meeste mensen lezen die dingen niet, maar die van incredimail is echt bizar hoor.

- als wat je via incredimail verzend is per definitie niet privé.
- Ze geven zich zelf het recht alles wat jij per mail verzend te mogen gebruiken (of beter gezegd, jij geeft ze het recht, omdat je met hun voorwaarden accoord gaat), dus teksten, afbeeldingen, etc. etc... met gaat er daarbij van uit dat jij de rechten bezit over dit materiaal.
- Ze geven aan dat zij inhoud van jou mailtjes mogen gebruiken, dus ook bv ideeën of technieken.

Voor prive personen misschien niet z'n probleem, maar echt fris vindt ik het niet.

Kijk maar eens mij nr.10 bij hun terms of use.
De rest zou je echter ook eens moeten doorlezen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Bedoelt wordt processor tijd en geheugen.
Het programma zelf neemt ook wel wat plek in op je PC maar dat is verder geen probleeem.
Hoeveel hangt natuurlijk sterk af van het type (aantal Mhz en hoeveel MB geheugen) PC dat je hebt, het zijn echter al wel oude verhalen die hierover de ronde doen, pertium II tijdperk en Outlook kost ook CPU tijd hoor...
Bij een moderne PC met behoorlijk wat geheugen (>256 MB) zal je er weinig toch niets van merken.

Belangrijker bezwaar van Incredimail liggen m.i. op een heel ander vlak.
Mailtjes worden gemaakt op basis van HTML, niet alleen zijn deze vele malen groter dan een 'gewoon' mailtje (alleen de header van een incredi mailtje is al 5kb groter, en als je een modem gebruikt (of je ontvanger) en je krijgt er 20 binnen of wilt ze verzenden zul je dat zeker gaan merken, daarnaast is HTML veel kwetsbaarder voor misbruik (bv door een virus).

Grootste probleem dat ik echter met incredimail heb zijn hun voorwaarden, ik weet de meeste mensen lezen die dingen niet, maar die van incredimail is echt bizar hoor.

- als wat je via incredimail verzend is per definitie niet privé.
- Ze geven zich zelf het recht alles wat jij per mail verzend te mogen gebruiken (of beter gezegd, jij geeft ze het recht, omdat je met hun voorwaarden accoord gaat), dus teksten, afbeeldingen, etc. etc... met gaat er daarbij van uit dat jij de rechten bezit over dit materiaal.
- Ze geven aan dat zij inhoud van jou mailtjes mogen gebruiken, dus ook bv ideeën of technieken.

Voor prive personen misschien niet z'n probleem, maar echt fris vindt ik het niet.

Kijk maar eens mij nr.10 bij hun terms of use.
De rest zou je echter ook eens moeten doorlezen.


Ja je hebt gelijk, ik had de voorwaarden ook al bekeken
en vond ze inderdaad Vreemd.....
Maar ik had net Hotbar verwijderd, omdat dat als Spyware werd aangemeld.....dus ik dacht WHATEVER....
Maar toch bedankt !!!!....

Toch nog even over iname van geheugen.....
Ik gebruik mijn PC VOORNAMELIJK voor het maken van muziek.....En dat drukt redelijk op CPU,Geheugen,etc.
Als Incredemail dus veel van het interne geheugen afsnoept zal ik maar zeggen....Zal ik hem toch moeten
DeInstalleren....
En dat vind ik BLEH....OI...AAAAhhhh #$@%!...

Is het mogelijk om te zien hoe veel dit werkelijk is...
Ik gebruik zelf een P4 / 1.82Ghz / 512MB....

THANKX 4 T TIME.......
 
Via taakbeheer (rechter muisknop taakbalk).

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan