Incredimail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Ik kan sinds een paar dagen links naar internet pagina's niet meer aanklikken waardoor ze openen in IE.
Ik heb een tijdje geleden firefox op mijn pc geinstaleerd,maar die heb ik er weer af gehaald omdat dat mijn niet beviel echter toen kon ik de links wel openen (met firefox)
Wat kan ik doen om ze ook in IE te openen?
Ik heb windows XP.

Heb je IE wel weer ingesteld als standaard browser? Meestal vraagt IE daarom. Als dat niet het geval is, kunt u dit daarvoor gebruiken:
In IE:

Extra > Internet-opties
Tabblad Programma's > Controleren of browser standaardbrowser is.

Suc6!

Koos

U heeft Windows XP toch niet vanwege deze kwestie opnieuw geïnstalleerd? Het is namelijk waarschijnlijk geen diepgeworteld mankement aan uw besturingssysteem. Dergelijke problemen zijn met een paar simpele handelingen meestal wel te verhelpen.

Twee verklaringen liggen voor de hand. In de eerste plaats kan het negeren van een link voorkomen als uw besturingssysteem doorheeft dat Internet Explorer niet de standaardbrowser is. Veel internetters surfen met de webverkenner van Microsoft, maar u kunt natuurlijk ook browsers als Netscape en Opera als standaard instellen. Is dat het geval, dan is het waarschijnlijk dat een link vanuit Outlook Express niet werkt.

U kunt Internet Explorer opnieuw tot standaard verheffen, als u dat wilt. Open daartoe de browser, ga naar Tools, klik op Internet Options en ga naar het tabblad Programs. Vink de optie 'Internet Explorer should check to see if it is the default' aan, klik op Apply en klik op OK. Sluit de browser en herstart hem. Als het goed is, krijgt u nu de vraag voorgeschoteld of u Internet Explorer als standaard wilt instellen. Klik op ja.

De tweede verklaring zit 'm in de bestandsassociatie. Met andere woorden: de manier waarop het pad naar de applicatie staat genoteerd, deugt niet. Waarschijnlijk staat er de verkorte notatie; u kunt die veranderen in het volledige pad.

Dat kan als volgt. Ga naar Start, kies All Programs op Accessories, en selecteer Windows Explorer. In het menu Tools klikt u op Folder Options, en dan op File Types. Bij Registered File Types klikt u op URL:File Transfer Protocol en dan op Advanced. Bij Actions klikt u op Open en dan op Edit. Het veld Application Used To Perform Action bevat waarschijnlijk de verkorte padnotatie naar uw browser. Verander het van (bijvoorbeeld) 'c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe' in 'c:\program files\internet explorer\iexplore.exe'. Klik twee keer op OK en dan op Close.

Deze handeling moet u herhalen voor URL:Gopher Protocol, URL:Hypertext Transfer Protocol en URL:Hypertext Transfer protocol with Privacy.

en waarom staat deze vraag bij incredimail.
dit zou eerder bij de webbrowsers kunnen staan.

Biede opties werken niet bij bij.

Of moet ik erna de pc helemaal opnieuw opstarten?

Geplaatst door puppie
en waarom staat deze vraag bij incredimail.
dit zou eerder bij de webbrowsers kunnen staan.

Ja dat zou ook kunnen idd.
Maar het gaat over het niet kunnen openen van links in incredimail.
:confused:

Links open je niet in incredimail, maar in IE, dus toch maar verplaatst naar de browsersectie, aangezien je geen problemen schijnt te hebben met Incredimail...

Geplaatst door Silvie
Ik kan sinds een paar dagen links naar internet pagina's niet meer aanklikken waardoor ze openen in IE.
Ik heb een tijdje geleden firefox op mijn pc geinstaleerd,maar die heb ik er weer af gehaald omdat dat mijn niet beviel echter toen kon ik de links wel openen (met firefox)
Wat kan ik doen om ze ook in IE te openen?
Ik heb windows XP.

Ik wil niet vervelend doen maar ik kan niks vinden in jou vraag over incredimail.
jij zegt dat je het niet kunt openen in ie en je zegt dat je het wel kunt openen in ie.
Of zit ik er nu helemaal naast en lees ik jou vraag niet goed.:o

Geplaatst door puppie

Ik wil niet vervelend doen maar ik kan niks vinden in jou vraag over incredimail.
jij zegt dat je het niet kunt openen in ie en je zegt dat je het wel kunt openen in ie.
Of zit ik er nu helemaal naast en lees ik jou vraag niet goed.:o

Haha ik lees het nou ook,ik heb het idd niet over incredimail,maar dat bedoel ik dus wel.:o

Jouw probleem is dat je vanuit incredimail geen link kan openen in IE. Aangezien je een andere browser had geïnstalleerd en het toen wel ging, ga ik er van uit dat het niet aan incredimail ligt, maar aan een instelling die is gewijzigd door de andere browser, waardoor incredimail niet goed meer met IE communiceert.
Helaas heb ik te weinig verstand (heb ik dat dan!!?) van browsers om je te kunnen helpen ;)

Inmiddels is mijn vraag opgelost.
Ik heb IE ingesteld als standaard browser.
Het werkte niet direct,maar nadat ik later mijn pc opnieuw had opgestart kreeg ik een melding (vraag) of ik IE als standaard browser in wou stellen,op Ja geklikt en nu is het dus goed.

Bedankt allen die mij hebben geholpen:thumb:

Ik geef niet graag iets toe...maar vooruit je had gelijk!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan