indelen verzonden items hoofdbreker....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
ha mensen

ik heb een probleem waar ik niet uit kom
ik wil in outlook xp het volgende doen
ik heb een aantal verschillende email adressen, die ontvang ik in aparte mappen dat gaat dus prima
nu wil ik als ik met een van die email adressen iets verstuur dat het verzonden mailtje óók in een aparte map in verzonden items terecht komt zodat niet alles op één hoop zit.
ik heb al mappen aangemaakt onder verzonden items met voor mij herkenbare namen.
maar telkens bij het instellen van de regel pakt ie gewoon niet
alle mail blijft binnenkomen in de hoofdmap verzonden items
als ik handmatig de zaak toepas werkt het wél, dwz hij selecteerd meteen alles goed alleen als er een nieuwe mail wordt verzonden staat het verzonden bericht gewoon weer in de verzonden items hoofdmap
ik kom er dus niet uit
wie helpt me?

ook vraag: waarop selecteerd outlook, op de naam zoals weergegeven bij de ontvanger of de naam die je het account intern hebt gegeven om te zien wat outlook doet bij verzenden/ontvangen?

pffffffftttttt

tnx!

Ik vraag me af hoe je dat doet

Halloo,

Ik zou ook graag Mappen willen hebben in Outlook!

Alles krijg ik nu gewoon in Postvak IN..
Maar ik wil dus automatisch dat: als ik bijvoorbeeld post van HENK krijg,
dat dit in de MAP van HENKMAP komt..

Kun je mij vertellen hoe ik dit kan instellen?

Met de vraag kan ik je helaas niet helpen.

M.V.G. Martijn

Jheroen,

Ik gebruik Outlook 2000, dus er kunnen wel verschillen zijn. Via de Wizard regels is het mogelijk om te kiezen wanneer een regel wordt toegepast, standaard is bij ontvangen van een bericht. Hier wil je naturlijk de optie 'Berichten controleren na het verzenden' gebruiken.

In de volgende regel moet je bepalen welk kenmerk van een verzonden bericht wordt gecontroleerd. In jouw geval ofwel 'verzonden aan personen of distributielijst' ofwel 'met specifieke tekst in het adres van de geadresseerde'.
In het eerste geval kijkt Outlook naar de naam/bijnaam die je een persoon hebt gegeven, in het tweede geval kun je een geheel of gedeeltelijk e-mailadres opgeven.

Daarna kun je kiezen voor de actie: verplaats een kopie naar de map'. Het woord verplaatsen is hier fout, er zou moeten staan 'maak', want deze regel maakt een kopie in genoemde map maar er blijft ook een exemplaar over in de map verzonden otems. Tenzij je in je algemene opties niet om een kopie in verzonden items hebt gevraagd, maar dan krijg je niets meer in die map, ook niet als je geen eigen map voor een kopie hebt.

Je kunt dus wel verzonden berichten in mappen groeperen, maar niet de map verzonden items klein houden.

boesie:
Klik je postvak-in aan.
Kies in het menu bestand>nieuw>map en geef de map een naam.
Via Extra>'wizard regels' kun je nu bepalen dat ingekomen post van een bepaalde afzender, of met bepaalde tekst in het onderwerp, of... in die map wordt geplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan