Indeling harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naarts

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
14
Op mijn laptop is de harde schijf verdeeld in 2: schijf C en schij E. Tot nu toe is alleen schijf C gebruikt, dus voor het besturingssysteem Vista Premium, alle programma's en alle data. Deze schijf raakt vol en ik wil nu al mijn data overbrengen naar schijf E en deze verder blijven gebruiken hiervoor.
In verkenner zie ik op schijf C de map Gebruikers. Deze map heeft 2 submappen: Bert en Openbaar. Mijn data, o.a. Documenten, Muziek, Foto's e.d. staat dus in de submap Bert. In verkenner zie ik echter deze mappen ook staan onder Bureaublad. Ik vrees dat ik niet kan volstaan met het slepen van de map Bert naar de E-schijf omdat dan mogelijk de link met Bureaublad weg is?
Wie kan mij adviseren hoe dit te doen?
Bij voorbaat dank
Bert.
 
Nee, je kan niet zomaar de mappen verplaatsen. Behalve dat de link niet meer werkt zullen verschillende programma's die dingen in je persoonlijke map opslaan foutmeldingen gaan geven (ze bestaan dan immers niet meer voor dat programma, omdat ze op een andere plaats zijn en hij ze niet kan vinden).

De oplossing hiervoor is om op de andere harde schijf een nieuwe map aan te maken, die je ook Bert (of welke naam je maar wilt) geeft. Hierin maak je nieuwe mappen aan genaamd "documenten", "muziek" enz. Plak de bestanden uit de oude map hierin.

Je zegt dat de mappen ook op je bureaublad staan. Bedoel je hiermee dat je ze ook echt op je bureaublad ziet staan? In dat geval kan je ze denk ik gewoon verwijderen, en nieuwe snelkoppelingen aan maken vanaf je nieuwe mappen of schijf E (rechtermuisknop -> E). Als het niet zo is moet je dat even zeggen, want ik weet niet of het dan ook kan.

Om de verwijzing in het startmenu te veranderen moest je meen ik met je rechtermuisknop op de naam (in het startmenu) drukken (bijv documenten), en dan kon je daar het nieuwe pad (bijv E:/Bert/documenten) inplakken. Dit weet ik niet helemaal zeker, en kan ik niet voor je nazoeken atm (gebruik geen vista), maar er is vast wel iemand om mij te verbeteren als dit niet klot :)
 
Bedankt Orian voor je snelle reactie.
Reagerend op jouw opmerking over de mappen op het bureaublad: nee, ik zie ze in Verkenner staan, zie foto:
http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=76729&stc=1&d=1257460764
attachment.php

Zoals je ziet staat de map Bert zowel onder Bureaublad als onder Computer/Vista(C)/Gebruikers vermeld. Ik wil hetzelfde graag zien als e.e.a. verplaatst is naar schijf E. Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • ScreenShot009.jpg
    ScreenShot009.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 306
Hmm, die mappen kan je inderdaad niet laten doorverwijzen denk ik. Maar zolang je alleen de bestanden verplaats er niets aan de hand. Die mappen in "bureaublad" zullen dan gewoon leeg zijn.
 
Wel zo verstandig om je documenten, foto's, muziek, video's enz op een aparte schijf of partitie te zetten. Als je Windows klapt, heb je je bestanden nog! Voor Vista is het wel zo dat het verhuizen voor alle mappen afzonderlijk moet gebeuren. Bij XP kun je Mijn Documenten en alles wat er onder hangt, in een klap verhuizen van C naar D of E. Zie http://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan