Index aanmaken (Word 2013)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Goedemorgen!

Voordat ik begin, weet ik dat er een standaard 'index optie' in Word 2013 zit, deze doet echter niet precies wat ik wil. Graag zou ik het volgende willen vereiken in Word:

Op blad 2 staat een 'Table of Content', met daaronder de index. Ik zou graag zien dat de betreffende regels die op blad 2 staan automatisch worden gekopieerd naar nieuwe pagina's, zodat je tabbladen krijgen. Als er een nieuwe regel wordt toegevoegd, zal deze dus ook een nieuw tabblad krijgen. Wordt er een verwijderd, dan wordt ook het tabblad verwijderd.

Is mijn vraag logisch? Zo niet, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt!

Mark

Of je vraag logisch is of niet zou ik niet weten; ik snap al niet wat je bedoelt met 'tabblad krijgen'. Een inhoudsopgave is één veld, en de inhoudsopgave wordt gegenereerd door het veld te verversen. Dan krijg je alles netjes onder elkaar. Op 1 of meer pagina's, afhankelijk van hoe lang de inhoudsopgave is. Je kunt de verschillende (sub)koppen wellicht op een aparte pagina krijgen door de stijl van de betreffende kop aan te passen (<Alinea-instelling>, tab <Tekstdoorloop>, <Pagina-einde ervoor>) maar veel meer is er volgens mij niet mogelijk.

Bedankt voor je antwoord, Octafish! Hieronder een gedetailleerde beschrijving van mijn vraag:

Op pagina 1 staat de inhoudopgave (table of content):
1. AAA Page 2
2. BBB Page 4
3. CCC Page 8
etc.
Op pagina 2 staat dan een blad met "1. AAA" (dit zal dus een tabblad worden in het latere bestand)
Op pagina 4 staat dan een blad met "2. BBB"
Op pagina 8 staat dan een blad met "3. CCC"
etc.

Momenteel moet ik zowel de inhoudsopgave als 'de tabbladen' handmatig aanmaken. Mijn vraag is dus of dit automatisch kan. Als ik in de inhoudsopgave een extra 'hoofdstuk' toevoeg, dat er dan automatisch een nieuw tabblad aangemaakt wordt met de zojust gemaakte tekst.

Is het nu wel duidelijk?

Maar wat zijn nu die tabbladen?

Als hoofdstuk 1 op pagina 3 komt te staan, moet er op pagina 2 de titel van het hoofdstuk komen te staan wat ook in de inhoudsopgave is aangegeven.

Blad 1: Inhoudopgave
Blad 2: Tabblad voor hoofdstuk 1
Blad 3: Hoofdstuk 1

Zie bijlage voor een voorbeeldbestand welke handmatig is gemaakt.
Bekijk bijlage voorbeeld.docx

Ik kan het blijven zeggen geloof ik, maar omdat ik Office 2010 gebruik, zie ik in jouw document geen tabblad. Wel een lege pagina met de tekst:
1. Aardbei
DIT IS HET TABBLAD VAN HOOFDSTUK AARDBEI 

En idem voor
2. Appel
DIT IS HET TABBLAD VAN HOOFDSTUK APPEL 

Ik heb, je aanwijzingen volgend, de inhoudsopgave gemaakt zodat-ie overeenkomt met jouw voorbeeld. Daarbij wat Pagina-eindes verwijderd, want die moet je eigenlijk in de stijl zetten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan