• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index formule mist waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Goedemorgen ik gebruik de volgende index formule:

IF(ISERROR($C7),"",INDEX('Sheet 2!$A$2:$A$150,SMALL(IF(INDEX('Sheet 2'!$C$2:$CA$150,,MATCH(Sheet 1'!$AV$8,'Data 'Sheet 2'!$C$1:$CA$1,0))="Yes",ROW('Sheet 2'!$A$2:$A$150)-ROW('Sheet 2'!$A$2)+1,""),ROWS($1:2))))

Nu wil ik echter ook dat de match gebeurt op een waarde die staat in sheet 1 cel C4 die gematcht moet worden met de waarde uit sheet 2 kolom B1 tm B150

Hoe kan ik dit aanpassen?

Een gelijkend voorbeeldbestandje maakt het voor helpers wat makkelijker

Nou, een stukje tekst erbij zou ook wel helpen. Zoiets als: "In werkblad1, cel C6 naar beneden, worden nu de landcodes ingevuld van de landen uit data!$A$2:$A$134 waarbij "yes" is opgenomen in de kolom met de header die is opgenomen in werkblad1!$Z$8. Er moet echter alleen geselecteerd worden op landen in werkblad2!$A$2:$A$244 waarvan de regio in werkblad2!$C$2:$C$244 gelijk is aan de regio in werkblad1!$D$4."

Ik zal eens kijken of me dit gaat lukken.

Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot mijn vorige post, heb ik de regiocode in werkblad1!$Z$8 vergeleken met de regiocode in kolom B van werkblad Data.
Anders ging het niet werken.

Bekijk bijlage voorbeeld lastig MB.xlsx

Korte toelichting: als je meerdere criteria hebt in een matrixformule, kun je die combineren door ze te vermenigvuldigen (voor EN-relaties), dan wel optellen (voor OF-relaties).

Laatst bewerkt:
Beste Marcel

Hartelijk dank en inderdaad een stukje tekst was op zn plaats geweest.

Ik ga even kijken hoe het nu exact gaat. ik zal er hopelijk uitkomen. dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan