• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index functie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yadeki

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hoi,

In bijlage een rangschikking die ik probeer te maken.
Echter de index functie heeft zijn beperkingen.
Als er meer dan 1 persoon dezelfde aantal punten heeft dan neemt de functie de eerste persoon in rij. Zoals je kan zien in het bestand.Bekijk bijlage Map1.xlsx

Iemand die me kan helpen met het bewerken van de functie zodat personen met dezelfde waarden toch onder mekaar komen i.p.v. telkens de eerste in rij?

Dank je!

En waar Harry is, ben ik meestal niet ver weg, héhé.

Bijlagen

Ik begrijp er niks van.
Zou u mij uit kunnen leggen waar ik het moet plaatsen.

Ik begrijp er niks van.
Zou u mij uit kunnen leggen waar ik het moet plaatsen.

Het gaat om een excel werkmap van 254kb, nu wil ik jouw functie kopieren in de oorspronkelijke werkmap maar dit lukt niet. Ik krijg telkens 'WAARDE' i.p.v. de naam van de persoon.

Ik kan de oorspronkelijke werkmap niet uploaden door de uploadquota. Kan ik je deze mailen misschien?

groetjes

Je moet de formule kopiëren en plakken, daarna afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en GEEN Enter.

yadeki,
Rangschikken is op dit forum al verschillende keren aan de orde geweest.
Doorzoek het forum eens en bestudeer de aangedragen antwoorden/oplossingen daarover.

Harry's formule in kolom C (jouw eerste voorbeeld bestand) is een Matrixformule ( dat zie je aan de {} rond de formule ). Dit betekend: Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan