index geeft problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
soms, tegenwoordige veel vaker dan vroeger, heb ik probleem met index. als ik een bestand zoek (word of pdf) met een zoekwoord vindt windows geen enkele treffer.Dit terwijl ik bij het openen van het scherm bestanden zie die dit trefwoord bevatten. hoe komt dit en hoe is dit op te lossen?

Hallo htil,

Tja eens even kijken hoor, speel een klein beetje met de formulering.

Microsoft bestuuringssysteem windows die je naar een bestand laat zoeken doormiddels van het ingeven van een zoekwoord komt door een probleem met een index heeft met geen enkele treffer terug.
En is er geen resultaat met de gegeven opdracht.

Nu is iets op te lossen door het terug te brengen naar de oorsprong en de bron, en in het begin staat Microsoft, wat een bedrijf is.
En één van de geintejes die ze met het bestuuringssysteem windows hebben is dat er allerlij dingen in zitten door dat het bedrijf zegt dat men ook nodig heeft, (op een gegeven moment er ook voor zorgen dat er mensen zijn die het gaan gebruiken en het dan die van Microsoft is ;))
Als eventueele oplossing zou je een ander kunnen nemen zelf heb ik b.v deze
Dat windows de bestanden die op de schijven enz staan een index ervan aanleg (wat standaard in windows op actief is gezet als een optie/service) vind ik zowiezo iets onzinnigs het heeft meschien pas nut als je iets van 300.000 word en pdf bestanden over de schijven heen verdeeld zou hebben.
En dan lijkt het me wel zo handig om al die bestanden op één apparte schijf daarvoor te hebben al was het alleen voor de veligheid en dan kun je nog eventueel alleen van de bestanden op die schijf een index en cataloog aanleggen.
Zelf gebruik ik voor zoiets Cathy
(p.s er staat wel media cataloging tool bij maar het vind andere bestanden ook, heb het ooit zelfs wel eens gebruikt om bestanden van een virus infectie op te sporen door op het moment van infectie op datum naar de aangepaste bestanden te zoeken)

Alleen maar repareren/herstellen kan natuurlijk ook.
Je het zegt zelf dat index geeft problemen, dat zou dan betekenen dat je windows een nieuwe index moet laten maken, en leveren je zoekopdrachten geen resultaat op door dat windows in een index kijkt voor het bestand inplaats van er naar te zoeken op de schijven.
Het kan dan zijn dat windows met het lezen van het index bestand tegen een fout aanloopt b.v doordat er een verkeerde indexering van een bestand in staat wat dan als een soort breakpoint gaat werken en dan stopt met het lezen van de index bestand en verder de zoekopdracht afsluit.
Het indexeren van bestanden even tijdelijk uit zetten, de oude index bestanden verwijderen en daarna ook even een register cleaner laten lopen. (b.t.w: windows slaat ook bepaalde locaties van bestanden op in het register)

Maar goed iets repareren/herstellen is niet altijd het zelfde als iets oplossen, het ene repareren/herstellen het gevolg ergens van en lossen/herstellen niet de oorzaak bij de bron ergens van op.
Ergens is het ook wel een keuze van wat je actief en/of geinstaleerd in windows aanwezig wil hebben.

dank voor je uitvoerige antwoord. gisteren was het dramatisch, vanochtend toen ik het apparaat weer aanzette, liep alles weer vlekkeloos.
ik gebruik ook Cppernic als zoekmachine, daar ben ik echt wel tevreden over. ik wist niet dat er nog alternatieven waren, maar jij dus wel.
Ik 'moet' windows zoekvenster onder gebruiken als ik hyperlink wil maken naar OneNote. Het is ook de weg die dit programma als enige aangeeft.
en dan is het vervelend als je ineens geen bestanden meer kunt aanklikken. Wat mij gisteren ook opviel was dat bestanden die ik zojuist had opgeslagen gewoon nog niet voorkwamen (bovenaan stonden) in de lijst van bestanden. ik kon dus helemaal niks.
ik houd je suggesties in het achterhoofd voor een volgende keer dat het weer fout gaat.
Dank nogmaals!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan