index.html

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin15

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
hallo,

ik heb met iweb al een gedeelte van de nieuwe site voor de zaak gemaakt. ik heb met de ingebouwde functie van iweb heb ik de site upgeloadt op de server en hij staat ook op de server als ik het met filezilla zie ook hem ik al begrepen dat ik de bestanden los in de public_html moest zetten en dat heb ik inderdaad gedaan ik heb verder geen idee wat er mis is maar volgens mij ligt het aan de index.html de site is http://www.jemaatje.nl
kan iemand me hierbij helpen

MVG Calvin

hallo,

ik heb met iweb al een gedeelte van de nieuwe site voor de zaak gemaakt. ik heb met de ingebouwde functie van iweb heb ik de site upgeloadt op de server en hij staat ook op de server als ik het met filezilla zie ook hem ik al begrepen dat ik de bestanden los in de public_html moest zetten en dat heb ik inderdaad gedaan ik heb verder geen idee wat er mis is maar volgens mij ligt het aan de index.html de site is http://www.jemaatje.nl
kan iemand me hierbij helpen

MVG Calvin
Dit zie ik als ik de map open.
http://www.public_html.jemaatje.nl/

Ik denk persoonlijk dat je je index niet hierin maar hierbij moet zetten.

Laatst bewerkt:
ja dat zie ik nu ook als ik op joun link klik maar ga ik gewoon naar www.jemaatje.nl dan krijg ik wat anders tezien maar wat moet ik nu doen dan

zou je het precieser willen uitleggen ik ben nog niet echt bekend met het publiceren van website's

zou je het precieser willen uitleggen ik ben nog niet echt bekend met het publiceren van website's

Als je filezilla opstart zie je dan de map public_html .
Als je die ziet moet je jouw pagina daar niet inzetten maar bij de map public_html ,even om te proberen en dan kijken of je hem wel ziet.
Sleep jouw pagina gewoon bij de map public_html .
Ik ben ook niet zo'n geweldenaar met website's uploaden maar dit lijkt mij logisch.

Laatst bewerkt:
ik heb nu als ik filezilla opstart er een mapje staan met Vishandel_je_maatje
en ik heb daar nog een map met public_html en in allebij de mappen staan de site maar ik heb als ik filezilla opstart ook nog andere mappen backup domains en nog wat andere
en wat moet ik nu verder doen?????
effe jij hebt net je bericht aangepast dus nu moet ik als ik filezilla pstart daar alle bestanden van de website los in hebben staan????

Laatst bewerkt:
ik heb nu eens in de map domains en dan jemaatje.nl heb ik daar de 2 achter de oude site weggehaald want dan kon ik de nieuwe site in het mapje public_html zetten en dan moest hij het gaan doen want als ik de oude site in publc_html zet zoals ik nu effe heb gedaan staat de oude site erweer op er is volgens mij echt wat mis met de index.html en die als ik de index open staat er ook niks in is het gewoon een leeg bestand

Laatst bewerkt:
ik heb nu eens in de map domains en dan jemaatje.nl heb ik daar de 2 achter de oude site weggehaald want dan kon ik de nieuwe site in het mapje public_html zetten en dan moest hij het gaan doen want als ik de oude site in publc_html zet zoals ik nu effe heb gedaan staat de oude site erweer op er is volgens mij echt wat mis met de index.html en die als ik de index open staat er ook niks in is het gewoon een leeg bestand

Wat ik nu zie is dat de nieuwe of de oude.
Ziet er mooi uit.

dat is nog de oude en ik kon die wel gewoon IN de public_html zetten en toen deed die het weer maar als ik nu de nieuwe IN de public_html zet dan doet hij het niet maar er ontbreekt een index.html en ik weet niet wat daarin moet staan als daar wat in moet ook vond ik een index.bak met daarin de eerste page van de site en ik weet niet of dat ook bij de nieuwe site moet komen en anders weet ik ook niet hoe ik zoon index.bak moet maken dus mijn vragen nu zijn hoe zit het met de index.bak en index.html

mvg calvin/ronald

BAK bestanden zijn volgens mij backup bestanden.

Als je jouw index pagina in de map zet wordt volgens mij de andere index overschreven, ik zou wel een kopie bewaren van de oude index pagina, als het soms niet werkt.
Als je de twee index pagina's vergelijkt is dan de naam het zelfde of zijn er andere verschillen dan de inhoud.

Laatst bewerkt:
bak-bestanden zijn inderdaad back-ups. In dit geval waarschijnlijk automatisch gemaakte kopieën voor het geval er iets misgaat.

Als je 'n bestand met dezelfde naam erin zet overschrijft dat 'n ander bestand met dezelfde naam, dat kan niet anders. 'n Nieuwe index.html overschrijft dus inderdaad de oude index.html

Zoals jverkerk al zei is het bewaren van 'n kopie van de oude site verstandig voor het geval er iets gruwelijk mis blijkt te zijn. Kun je ook op je eigen computer bewaren, als je 'm maar hebt.

Wat er in index.html staat maakt niet uit. Als iemand jouw site bezoekt, wordt automatisch het bestand met de naam 'index.html' geopend. Het maakt niet uit of daar 'n belasting-aanslag, 'n gedicht of 'n aanbieding voor vis in staat: dit is de pagina die je bezoeker krijgt te zien.
Normaal genomen zul je dus de beginpagina van je site index.html noemen. Als die nu 'n andere naam heeft, kun je die gewoon veranderen in index.html.

bak-bestanden zijn inderdaad back-ups. In dit geval waarschijnlijk automatisch gemaakte kopieën voor het geval er iets misgaat.

Als je 'n bestand met dezelfde naam erin zet overschrijft dat 'n ander bestand met dezelfde naam, dat kan niet anders. 'n Nieuwe index.html overschrijft dus inderdaad de oude index.html

Zoals jverkerk al zei is het bewaren van 'n kopie van de oude site verstandig voor het geval er iets gruwelijk mis blijkt te zijn. Kun je ook op je eigen computer bewaren, als je 'm maar hebt.

Wat er in index.html staat maakt niet uit. Als iemand jouw site bezoekt, wordt automatisch het bestand met de naam 'index.html' geopend. Het maakt niet uit of daar 'n belasting-aanslag, 'n gedicht of 'n aanbieding voor vis in staat: dit is de pagina die je bezoeker krijgt te zien.
Normaal genomen zul je dus de beginpagina van je site index.html noemen. Als die nu 'n andere naam heeft, kun je die gewoon veranderen in index.html.

@Goeroeboeroe, hij upload zijn bestanden in een apache server, ik heb daar geen ervaring mee maar misschien moet er dan iets aangepast worden vanwege bepaalde rechten op die server, ik heb geen idee. Als iemand hier mee bekend is laat hem dan even reageren.

ik ga nu eerst opnieuw een nieuwe pagina maken maar dan in dreamweaver en mischien dat het dan lukt maar dat weet ik niet want ik kwam er net achter als ik 1 html aanklikte gewoon in verkenner starte hij wel internet op maar dan allleen zwart beeld en geen tekst dus mischien ligt het wel aan iweb maar dat weet ik dus niet zeker maar dat horen jullie nog wel van me

Maak anders een .htaccess bestand en zet hierin:

Code:
Options +FollowSymlinks 
RewriteEngine on
DirectoryIndex index.html

Dit geeft aan dat een website index.html als instappagina moet zien voor iedereen die jouw site bezoekt.
Zo weet je zeker dat jouw index.html word gebruikt en niet bijv: index.php.
Dit "kan" een oplossing zijn.
Doe dit alleen als je hosting dat .htaccess bestand ondersteund.
Hoe maak je een .htaccess:

start kladblok.
plaats de code hierboven en sla op als: .htaccess

suc6

Maak anders een .htaccess bestand...
Wanneer je niet een link naar het exacte bestand maakt maar alleen naar de map opent Apache standaard de pagina's index.htm of index.html.
Dit blijkt op zijn server goed te werken omdat de pagina's van zijn oude site ook werken.

Wat je eerst zou kunnen doen is: een extra map in public_html met bijvoorbeeld de naam "nieuw" maken en daarin je nieuwe site plaatsen.
Deze zou dan te bereiken zijn op: http://www.jemaatje.nl/nieuw en op: http://www.jemaatje.nl/nieuw/index.html
Dan kun je rustig testen, terwijl je klanten de oude site nog kunnen gebruiken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan