• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost INDEX - MATCH oplossing gezocht voor meerdere identieke kolomwaardes

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

estut

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Besturingssysteem
MacOS Sonoma 14.16.1
Office versie
Excel for Mac 2019 en Google Sheets voor XLookup gebruik
Hallo experts. In vervolg op een eerdere vraag wil ik de namen koppelen (kolom A) aan datums in kolom C. Met INDEX-MATCH lukt het om één naam op te roepen, maar feitelijk moeten er meer namen (4 in dit voorbeeld) verschijnen. Welke deskundige kan een duwtje geven? Vast dank. Groet

Bijlagen

Dank voor de moeite Johan. Wordt gewaardeerd! Ziet er mooi uit met een voor mij nog te leren inhoud van cel G2. Ik zie wel dat bij een keuze van een andere datum, cel G2 een #NAME? aangeeft en het idee van meerdere namen aangeven niet meer werkt. Ideetje? Groet, Eric

Werk je met een oudere versie van Excel?
Je kunt toch ook gewoon filteren op kolom C?

Dat is het lekkere van het vermelden van de Excelversie bij je account, die overigens bij veel leden ontbreekt.
Als je een oudere versie hebt dan werkt het waarschijnlijk niet.
Naar onder door
trekken
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A:A;KLEINSTE(ALS(C:C=$E$2;RIJ(C:C));RIJ(A1)));"")

Laatst bewerkt:
Bovenste dan (mogelijk) ook afsluiten met Control+Shift+Enter (matrixfunctie)....

Laatst bewerkt:
Ik werk met Excel for Mac 2019, versie 16.78.3. De vermelding van de Excelversie bij het account is een goed punt. Niet aan gedacht.
Gewoon filteren op een kolom kan uiteraard, maar ik wil een soort van dashbord maken waarmee minder Excel-vaardigen de gewenste informatie makkelijk(er) naar voren kunnen halen.
Dank voor de inhoudelijke aanvulling Johan en AlexCEL. Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan