• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index Match resultaten weergeven in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Berichten
52
Hallo allemaal,

Ik heb erg veel moeite met het doorgronden van de index match functie in Excel. Ik heb een dummy bestandje gemaakt met mijn probleem in het klein. Alles staat op 1 tabblad maar in realiteit zijn het vier verschillende (en grotere) tabbladen.

Onder 1 heb ik mijn data staan bestaande uit 4 kolommen. Deze data verwerk ik doormiddel van een draaitabel op sheet 2. Vervolgens wil ik de data gegroepeerd weergeven in sheet 3. In sheet 4 wil ik dan een grafiek hebben op basis van de gegroepeerde data van sheet 3.

Mijn probleem zit hem in de tabel op sheet 3.

Ik denk dat ik een formule nodig heb die de data uit de draaitabel op sheet 3 neerzet. Ik wil dan dat de formule de waarde weergeeft die matched met de maandag en met week 1. Het eindresultaat van de grafiek zou er dan uit moeten zien als op het bijgevoegde screenshot.

Ik denk dat ik hier een index match functie moet gebruiken maar wat ik ook probeer ik krijg niet de juiste resultaten naar voren.

Hopelijk is hier iemand die mij hier bij kan helpen.

Mocht de methode die ik hanteer tussen de sheets niet goed zijn dan is het ook prima om dit te veranderen.

Knipsel.PNGBekijk bijlage Test.xlsx
 
Als je draaitabel anders opzet dan ben je er toch?
 

Bijlagen

  • Test (1).xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 33
My god! Jullie willen niet weten hoe lang ik hier mee bezig ben geweest. Dit is inderdaad wat ik bedoel. :shocked::shocked::shocked::shocked:

Tunnelvisie
 
Super! Bedankt. Ik kan weer verder en zal de vraag sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan