• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index meerdere kolommen+valideren+vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtr3009

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
20
Ik heb een probleempje mbt een formule in excel voor het zoeken van waarden in een werkblad met data gesorteerd op jaar, maand/YtD, Maand(kolommen) en rek.nr.(rij).
Ik heb een bijlage toegevoegd met de casus. Op blad 1 probeer ik in cel B9 middels een index/vergelijkings-formule, o.b.v. de daarboven opgegeven 3 criteria(middels een validatiemenu), uit de data op blad 2 de gewenste bedragen te halen. De data op blad 2 wil ik graag in deze vorm handhaven. Wie kan mij helpen:)

BvD Wtr3009
 

Bijlagen

  • Valideren index vergelijken in excel.zip
    5,7 KB · Weergaven: 43
Hallo Wtr3009,

Is dit misschien wat je zoekt?
 

Bijlagen

  • Valideren index vergelijken in excel.xls
    41 KB · Weergaven: 167
Ik dacht aan zoiets Thoralf. :rolleyes:
 

Bijlagen

  • 02-02-10 Valideren index vergelijken in excel(HSV).xls
    37,5 KB · Weergaven: 104
Hallo Harry,

Ik zal de functie VERSCHUIVING toch eens wat hoger in mijn picklist zetten, hij biedt zoals ook hier weer eens blijkt, toch wel veel mogelijkheden.
 
Bedankt voor beide mogelijkheden Thoralf & HSV. Altijd handig voor volgende vraagstukken!
 
Sorry Thoralf en HSV iets te vroeg gejuicht. Er zit toch nog een foutje in de formule. Wanneer ik de verschuivingsformule van HSV gebruik wordt de validatie voor YtD en/of Monthly niet meegenomen. Zou je deze in de formule in kunnen passen?

De formule van Thoralf mbt 'SOMPRODUCT' systemathiek werkt wel voor YtD/Monthly validatie, maar in deze formule levert de validatie 'Year' 2008 geen waarden op. Wat ontbreekt in deze formule?

BvD :)
 
Mijn excuses, ........over het hoofd gezien.
Bij deze moet het goed zijn wtr3009.

Ooh ja,
Ik had je bladnamen iets gewijzigd, maar even terecht gezet in het tweede bestandje.
 

Bijlagen

  • 02-02-10 Valideren index vergelijken in excel(HSV).xls
    37,5 KB · Weergaven: 84
  • 02-02-10 Valideren index vergelijken in excel(HSV)1.xls
    37,5 KB · Weergaven: 134
Laatst bewerkt:
Hij werkt perfect HSV. Bedankt voor je super snelle reactie!

Gr. wtr3009:thumb:
 
Hallo Wtr3009

In mijn formule stond een foutje: het begin van de tweede somproduct moet zijn SOMPRODUCT(('Blad 2'!$B$9:$Y$9=B$2) in plaats van SOMPRODUCT(('Blad 2'!$B$7:$Y$7=B$2)

Dit even om ook deze formule goed te maken.
 
Hallo Harry,

Ik zal de functie VERSCHUIVING toch eens wat hoger in mijn picklist zetten, hij biedt zoals ook hier weer eens blijkt, toch wel veel mogelijkheden.

Hallo Thoralf,

Mijn excuses dat ik niet meer gereageerd heb. :eek:
Ik wilde de vergeten 3e validatie in de formule weer goed zetten, zodat dit er tussendoor slipte.
Ja, de formule =VERSCHUIVING biedt veel mogelijkheden, maar ook ik gebruik het te weinig.
Iedere keer vind ik hem ook wel weer lastig, vooral in combinatie met andere formules.
Er verschijnt dan "Altijd herberekenen", zodat als het juiste niet wordt gevonden, je de fout moeilijk kan achterhalen.

Hoi.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan