• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=INDEX resultaat is tekst, maar ik krijg #N/A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hammers

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Voor de stand van mijn voetbal team automatisch te updaten heb ik ergens van internet een goede excel gevonden, deze werkt prima, maar ik wil deze ook in andere excelsheets gebruiken op data die op een andere manier gegenereerd wordt.

Nu heb ik dit met een kopie van de originele excel gedaan, maar ik wil het zelf ook snappen en kunnen bouwen. Daarbij stuit ik op een probleem:

Hij geeft in de fx het correcte resultaat (namelijk de leider in de stand), maar in de cel krijg ik #N/A In de originele formule is dit opgelot met { }, maar wanneer ik dit in tik, levert dit niets op.

Mijn formule nu:
Code:
=INDEX($V$3:$V$15,MATCH(LARGE($Ae$3:$AG$15-ROW($AG$3:$AG$15)/COUNT($AG$3:$AG$15),ROW(M3)-ROW(M$3)+1),$AG$3:$AG$15-ROW($AG$3:$AG$15)/COUNT($AG$3:$GF$15),0))

De werkende formule die ik in de formule balk zie, want zodra ik erin kom verdwijnen de { }
Code:
{=INDEX($V$3:$V$15,MATCH(LARGE($AG$3:$AG$15-ROW($AG$3:$AG$15)/COUNT($AG$3:$AG$15),ROW(M5)-ROW(M$3)+1),$AG$3:$AG$15-ROW($AG$3:$AG$15)/COUNT($AG$3:$GF$15),0))}

Dit is een zogenaamde matrix formule
Die sluit je af met de toetsen combinatie <CTRL><SHIFT><ENTER>
En dus niet alleen met <ENTER> de {} verschijnen dan automatisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan