• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index + vergelijken 2 waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

FFrank

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2012
Goedemiddag,

Ben momenteel bezig met een Excel te automatiseren tbv ons ERP systeem. Steeds als nieuwe prijzen beschikbaar zijn moet dit in Excel worden ingevoerd en vervolgens ingelezen in het ERP systeem.

Op het eerste tabblad komen de producten met prijzen en staffels te staan. (1 producten is leverbaar in meerdere kleuren)

Op het tweede tabblad komen alle producten dus alle kleuren incl. staffels wat vervolgens ingelezen moet worden in het ERP systeem

Om de exacte prijs op te halen, heb ik de volgende syntex gebruikt =INDEX(Prijslijst!$B:$B; VERGELIJKEN(A2;Prijslijst!$A:$A);VERGELIJKEN(B2=Prijslijst!$C:$C;0))

=INDEX(Prijslijst!$B:$B */Prijs die moet worden weergegeven*/; VERGELIJKEN(A2;Prijslijst!$A:$A*/Vergelijk productnaam*/);VERGELIJKEN(B2=Prijslijst!$C:$C;0*/Vergelijk staffel*/)))

Echter krijg ik melding #N/B terug.

Iemand enig idee?

Bijlagen

Bovenstaande formule gaat niet werken.

Probeer het zo eens:
Code:
=INDEX(Prijslijst!$B$3:$B$22;VERGELIJKEN(A2&B2;Prijslijst!$A$3:$A$22&Prijslijst!$C$3:$C$22;0))
Mogelijk afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt (het is een matrixfunctie).

Voor Excel 365:
Code:
=FILTER(Prijslijst!$B$3:$B$22;(Prijslijst!$A$3:$A$22=A2)*(Prijslijst!$C$3:$C$22=B2);"")

Laatst bewerkt:
Beste Alex,

Bedankt voor je snelle reactie! Bij vergelijken blijven A2&B2 dezelfde waarde houden als ik deze kopieer voor de hele kolom?

dat kun je toch eenvoudig zelf proberen door de formule eerst eens te kopieren voor bv 5 rijen?

Goedemiddag Alex,

Het is inmiddels gelukt, bedankt voor oplossing en hulp!

Goedmiddag Haije, klopt dat had ik gedaan maar bleef hangen op de eerste rij, inmiddels opgelost!

Ieder een goed weekend!

Succes ermee. Goed weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan