• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index Vergelijken = #foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Eerst proberen zelf te zoeken en te vinden, maar het is weer te lang geleden. O? hoe was het ook alweer?

Bedoeling: Krijg waarde in een cel waarbij grootboeknummer is xxxx en periode is xx

Gegevens tabel
Tabel.PNG

Formule
=INDEX((DB!$B$2:$E$5000;PERSONEEL!$A22);VERGELIJKEN(PERSONEEL!$C19;DB!$D:$D;0))

Uitwerking
Knipsel.PNG

Intussen zoek ik nog even verder.....

Plaats s.v.p. een excel bestand. Het is hier tenslotte geen photoshop forum.

De INDEX formule zit in ieder geval al niet correct in elkaar (haakjes, zoekbereik...)
Je zet GETALLEN tussen haakjes waardoor het TEKST wordt.
etc.

Bv

Code:
=SOMPRODUCT((Liquididteitsbegroting_2017[CDGRBREKENING]=$A22)*(Liquididteitsbegroting_2017[PERIODE]=C$19)*(Liquididteitsbegroting_2017[SALDO]))

Bijlagen

Bv

Code:
=SOMPRODUCT((Liquididteitsbegroting_2017[CDGRBREKENING]=$A22)*(Liquididteitsbegroting_2017[PERIODE]=C$19)*(Liquididteitsbegroting_2017[SALDO]))

Bij voorbaat zeer bedankt. Ik ben niet bekend met deze formule, dus probeer deze zelf uit, wil er graag van leren dan alleen overnemen. Maar krijg er zelf iets anders uit met een #waarde melding

Code:
=SOMPRODUCT(Liquididteitsbegroting_2017[[#Kopteksten];[CDGRBREKENING]]=PERSONEEL!A22;Liquididteitsbegroting_2017[[#Kopteksten];[PERIODE]]=PERSONEEL!C19;Liquididteitsbegroting_2017[[#Kopteksten];[SALDO]])

Maak gebruik van de ingebakken helpfunctie van Excel en zoek even op somproduct.

Maak gebruik van de ingebakken helpfunctie van Excel en zoek even op somproduct.
Ga mijzelf er verder mee verdiepen, maar ontdekte dat ik alles op Matrix 1 moet invullen, en niet zoals ik nu deed per Matrix vullen. iig bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan