• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index - waarden van bepaalde kolom ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel123456

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2018
Goedemiddag,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik met de ''Index'' functie de waarden van een bepaalde kolom kan ophalen?

Ik heb een keuzelijst gemaakt in excel, en aan de hand van deze selectie wil ik de gegevens naar voren halen van een bepaalde kolom.
De keuzelijst bevat de eerste rij van de verschillende kolommen.

Op internet staat overal dat je dit kunt ophalen, maar ik kom er na veel zoeken en proberen helaas niet uit.

Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan oplossen, alvast hartelijk dank voor eventuele hulp.

Mvg, Michiel

Nu nog even je document, of een voorbeeld er van, hier plaatsen.

Elke functie verwijst naar rijen en kolommen.
Aangezien in je vraag nergens iets te zien is over rijen en kolommen wordt het voor ons natuurlijk er moeilijk om met een kant en klare oplossing te komen.
Daarom wordt er altijd om een excel voorbeeld bestandje gevraagd.

Goedemiddag,

dank voor jullie reactie, zie bijgevoegd vereenvoudigd bestand als voorbeeld.
Mijn insteek is om in tabblad Index in celbereik B3:B55 de waarden van de kolom uit tabblad ''gegevens'' weer te geven.
En dit aan de hand van keuzelijst Cel A1 (tabblad ''Index'').

Ik hoop dat ik e.e.a. zo verhelderend heb beschreven.

Mvg, Michiel

Bijlagen

Code:
=INDEX(Gegevens!$B$2:$C$53;MATCH(Index!A4;Gegevens!$A$2:$A$53;0);MATCH(Index!$A$1;Gegevens!$B$1:$C$1;0))
Evt de formule nog vertalen naar het nederlands

Goedenavond,

Heel hartelijk dank voor je reactie en oplossing van mijn vraagstuk!
Het is gelukt na instellen naar NL.

Groet,

Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan