Indexeerfunctie van microsoft windows search verbruikt veel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Een ventilator in de pc draait hard waardoor deze veel lawaai maakt.

Eerst dacht ik dat het FireFox was maar als ik deze uitzet is het niet voorbij.
Het komt door de indexeerfunctie van Microsoft, dat zie ik in Taakbeheer.
Deze kun je wel beëindigen maar niet uitzetten en in de weinige informatie die ik kan vinden op internet is dit ook niet slim om te doen.

Hebben jullie een oplossing om deze ventilator niet zo hard te laten draaien?

Hallo. Ik denk dit probleem. Dat zijn voortekenen dat het langzaam bergafwaarts gaat met je koeling. Ik zou als het kan de zijkant van de kast even openmaken. Eerst alles uitzetten natuurlijk stroom eraf e.d. Kijk maar eens naar de stofophoping. Ouder al he die computer. Klikje voor mogelijke oorzaak. Eventueel laten schoonmaken en nieuwe ventilator laten plaatsen. Klusje voor de vakman als je het zelf niet wilt of kunt. Succes en laat eens weten wat het werd.

Laatst bewerkt:
Nou, dat zou niet grappig zijn!
De PC is nu 2,5 jaar oud en een paar maanden geleden ter reparatie weggeweest omdat de SSD kapot was.
Toen is hij ook stofvrij gemaakt.

Kan ik wachten totdat hij het helemaal begeeft en een waarschuwing geeft of is dit niet slim?

Die windows search kan gewoon uitgezet worden. Het enige is dat de windows zoek functie op en HD langzamer gaat, maar dat is alleen lastig als u dagelijks bestanden op de HD moet opzoeken en dat komt maar zelden voor.
Die Search is een service van windows. hier staat hoe dat uitgezet moet worden: http://www.sr-pc-hulp.nl/Services Windows 7 die uitgezet kunnen worden.pdf

Wat u ook nog moet doen is de indexering zelf uitzetten.
Daarvoor gaat u via "Computer", dan met rechtermuis klikken op de partitie, dan Eigenschappen en dan het vinkje weghalen bij "De inhoud en de eigenschappen van bestanden op dit station mogen worden geindexeerd" en dan toepassen. Dan komt er een boodschap met een vraag/opmerking en daar dan gewoon op "Negeren" klikken.

@manamana
Bedankt voor de link. Hier een afbeelding van vòòr het schoonmaken (kwam toch nog een halve kat uit de roosters...) en een foto van na het schoonmaken. Het maakt niet veel uit. Op het moment van de screenshots is het lawaai er niet van de te hard draaiende ventilator.
Ik heb wel een hele dichte kast, geluidsarm met schuimrubber afgezet. (Coolermaster) Dus er kan niet veel lucht in circuleren lijkt mij.
Kan dus best dat het met mijn kast het best haalbare is?

ventilator-overzicht.jpg

Mhh, Ik zocht het nog eens op voor je. je moet je een klein beetje zorg maken boven de 50 is al een risico factor. Klikje.

Onze vorige PC maakte een enorme herrie vandaar dat deze super stil moest zijn.
Hij is dus helemaal dicht met enkele luchtgaten en volgestopt met schuimrubber om al het geluid te dempen.
Is trouwens gewoon zo te koop hoor, hebben we niet zelf gedaan.

Mijn zoon heeft pas een pc samengesteld en heeft een grote kast met bijna overal roosters.
Ik dacht nog, dat wordt herrie in huis!
Maar doordat er zoveel roosters inzitten hoeven de ventilatoren niet vaak te draaien en dus bijna geen geluid.

Volgens mij hebben we dus een denkfout gemaakt.....

Volgende pc maar eens anders doen.

Laatst bewerkt:
Is het een onbekend merk soms. Nou het hoeft geen denk fout te zijn maar, neem dat ding eens onder de arm en loop er eens mee naar de winkel. ;) En laat hem even nakijken.

Het is een samengestelde PC via Alternate, doen we wel vaker en is ook niets mis mee.
Wie weet laten we hem nog eens nakijken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan