Indexeren op Meerdere velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Is het mogelijk om op een combinatie van 2 velden te indexeren.

wat ik zou willen bereiken is dat als er in het ene veld appel staat en in het andere veld fruitsoort dat de combinatie van deze 2 velden niet nog eens in een record mag worden ingevoerd.
In dit geval moet de combinatie van in het ene veld appel en in het andere veld gezonde snack nog steeds zijn toegestaan.

Ik vraag me af of TS iets met zo'n antwoord kan, want je wordt hier net veel wijzer van. het werk als volgt:

1. Klik in het tabelontwerp venster op de knop Indexen.
2. Maak een nieuwe index aan door in het veld Indexnaam een naam te typen. Selecteer het eerst veld dat je wilt toevoegen aan de index.
3. Kies in de volgend regel het volgende veld dat je wilt toevoegen aan de index. Typ geen indexnaam!
4. Herhaal stap 3 voor alle velden die je wilt toevoegen aan de index.
5. Selecteer de regel met de nieuwe indexnaam (bovenste deel van het scherm) en zet in het onderste deel van het venster de waarde <Uniek> op <Ja>

That's it!

Het antwoord staat gewoon in de help van Access, als Jesse2 daar niet achter was gekomen had ik daar wel naar verwezen.
Maar goed je hebt het antwoord al gegeven.

Jan
indexhelp.jpg

Het forum zou een nogal overbodige functie hebben als we alleen maar naar de Help functie zouden verwijzen :D Ik ga er vanuit dat een gebruiker heus wel zelf in staat is om op <F1> te drukken, en dat een persoon dus pas een vraag stelt als hij/zij daar niet uit komt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan