• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indexeren van een itemlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaLeigh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2019
Ik ben er niet guitig op om dit via een forum te vragen maar ik weet het even niet meer.

Ik zou graag een itemlijst in Excel van het ene tabblad naar een ander tabblad laten indexeren op locatie.

Met andere woorden,

van het eerste tabblad vanuit kolom D naar een tweede tabblad in kolom B afgaand op de waarden van kolom C van het eerste tabblad.

Ik raak er maar niet uit met Index/Match, ben er vrij zeker van dat ik iets mis maar weet dus niet wat.

Any help is appreciated.

Bijlagen

Ik snap de vraag niet precies als ik het bestand er bij houd, maar misschien kan VLOOKUP je verder helpen

Misschien goed om ook aan te geven welke uitkomst je verwacht en ook hoe de formule eruit zag die je ingedachten had.
Dit helpt de helper op weg!

Helpt de helper: mooi gesproken...

Hey,

't is nogal ingewikkeld, het is mij ook 'tussen de soep en de patatten' uitgelegd.

Ik zou graag van het eerste tabblad de items indexeren op het tweede tabblad. Op basis van een deel van de waarden in kolom C (bv Z3808) zou ik de bijpassende indexnr van kolom D (1 tot 205) op het tweede tabblad in kolom B willen zetten maar in waarden van 10 ipv waarden van 1. (in het bestand dat ik heb toegevoegd moet je op het 2e tabblad niet verder kijken dan de eerste 26 rijen, dat is nog een geval apart.)

Ik heb combinaties gebruikt van index/match, alsook combinaties met vlookup. Ik denk dat ik ergens iets gemist heb maar ik werk zo weinig met Excel dat ik alles wat ik doe in twijfel trek en na een week van dit ook door elkaar begin te gooien.

Ik ben bang dat ik jullie tijd enkel ben aan het verdoen. Ik ga er nog een dag aan voortdoen en dan doe ik het desnoods wel manueel.

Toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan