Indexeren van een word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartametje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Weet iemand toevallig hoe ik in een word bestand een automatische index maak? Het gaat om een index die bij elk willekeurig woord uit het wordbestand de nummers laat zien van de bladzijde waar het woord voor komt.

Zit dat niet gewoon onder invoegen/index en inhoudsopgave?

Was het maar waar. Daar zal wel ergens de oplossing zitten, maar wanneer je "zomaar" op 'INVOEGEN' 'VERWIJZING' 'INDEX EN INHOUDSOPGAVE' klikt, krijg je niet een index die van elk woord dat voorkomt in het bestand aan geeft op welke bladzijde het te vinden is.

Volgens mij kan dit alleen via een omweg. Je zou eerst een lijst moeten hebben van alle UNIEKE woorden in het dokument. Die lijst gebruik je als concordantielijst op basis waarvan je een index genereerd. Misschien heb je wat aan deze thread.

Groetjes,
Bennie

Het is me nu inderdaad gelukt om een lijst met unieke woorden te maken. Bedankt voor de gouden tip Benny, maar nu weet ik niet hoe ik verder moet?

Welke versie van Word heb je? Kijk eens in de Help van Word onder "indexen maken". Daar staat het uitgebreid beschreven.

Groetjes,
Bennie

Hartstikke bedankt benny, het is bijna allemaal gelukt. Een probleempje nog: de index pakt nu alle woorden behalve... Alle woorden die met een hoofdletter beginnen. De eerste woorden van een zin en de eerts woorden van elk kopje (=titeltje) dus. Weet jij hier nog een oplossing voor?

Laat maar Bennie, ik heb zelf al uitgevonden hoe dity op te lossen. Heel erg bedankt voor je hulp, want morgen heb ik een groop openboek tentame en de index die ik dankzij jou heb kunnen maken is hierbij ontzettend handig. Nu is de vraag dus opgelost, maar ik weet niet hoe ik hem moet afsluiten?

Helemaal onderin deze pagina kan je klikken op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan