• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indexeren via Als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik zoek een oplossing voor het volgende "probleem".

Ik heb omzetten van 2 jaren naast elkaar staan. Als je 2008/2007, krijg je de index van 2008. Maar stel dat er in 2007 nog geen omzet was krijg je een "foutmelding". Dit is op te lossen door de als functie te gebruiken.

Ik kom pas in de "problemen" als zowel 2007 als 2008 geen omzetten laten zien. Wat dan krijg je in mijn sitautie ook een "-". Echter wil ik het verschil laten zien, tussen in 2007 niet aanwezig, maar wel in 2008 en in beide jaren nog geen omzet..

Voor de duidelijkheid zie mijn bijlage. Zelf kan ik geen bijlage openen, dus graag een oplossing los in het antwoord zetten.

Alsvast dank!

Bijlagen

Dit is wat je bedoelt geloof ik:

Code:
=ALS(C3=0;"-";ALS(EN(B3=0;C3=0);"Nog kansen";B3/C3*100))

Het is idd wel de juiste gedachte, echter als deze invul komt er alsnog een "-" te staan..

Als snap ik niet hoe dat kan?

Bijlagen

De 2 ALS-en omgedraaid:
Code:
=ALS(EN(B5=0;C5=0);"Nog kansen";ALS(C5=0;"-";B5/C5*100))
Als C3=0 stopte de vorige formule, en liet de uitkomst van WAAR zien wat "-" was.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan