IndHide3.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
398
Daar was ik weer.
In november meldde ik problemen met Outlook. Mijn pop3 en smtp adres werden steeds veranderd in een IP nummer 127.0.0.1. Als ik het adres herstelde kon ik weer mailen, maar als de computer opnieuw startte was het weer mis.
Jullie hebben m.b.v. StartupList alles gecheckt maar niets gevonden. De voorlopige oplossing was met XP het systeem terug te zetten naar een datum dat alles goed werkte.
Maar nu heb ik weer hetzelfde probleem.
In november vroegen jullie ook te zoeken naar een bestandje IndHide3.dll. Toen kon ik het niet vinden op mijn computer, maar dat zou weleens verwijderd kunnen zijn door Ad-aware.
Nu vond Ad-aware het bestandje wel en nog bestanden van lob.com (swish.toolband + software\microsoft\windows en currentversion\backup).
Bijkomend probleem, een week eerder had ik Symantec van buitenaf mijn computer laten scannen, terwijl ik zelf Norman gebruik. Beide vonden niets. Toen ik dat nu weer wilde doen kreeg ik een melding dat ActiveX niet ingeschakeld stond en inderdaad normaal staat dit op vragen, nu op uitschakelen. Terugzetten op Vragen had niet het gewenste resultaat.
Ik heb mijn systeem teruggezet naar begin januari, Ad-aware opnieuw laten scannen, maar nu niets gevonden.
Dus in de periode goed werken - niet goed werken heb ik lop.com en IndHide3.dll binnen gekregen.
Ik weet echter niet wat de boosdoener is, ik heb twee vrijwel gelijke systemen, maar op de andere computer heb ik geen problemen, terwijl ik daar het meest op werk en zeker ook de programma's heb die op de probleemcomputer draaien..
Is IndHide3.dll de boosdoender ? Wat weten juliie van dit bestand of van lop.com ?
Groeten van Amaldo
 
ondertussen is spybot het betere programma:

http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

Wil je alleen laten scannen op spyware, dialers, Browser hijackers en andere ongein, ga dan naar het Settings (Instellingen) tabblad > File Sets, en vink 'System Internals' en 'Tracks' uit.


gebruik dit eens
 
Dag Pieter,
Zou best kunnen dat het IadHide3.dll was, want het hele verhaal van BackWeb hoort er ook bij. Deze directory heb ik op mijn probleemcomputer wel op de andere niet. Heb de hele directory ergens anders geparkeerd om BackWeb in msconfig uit te kunnen krijgen.
Kan Backweb probleemloos verwijderd worden ?
Komen de problemen met het wijzigen van mijn pop3 / smtp adres bekend voor ?
Ga trouwens met de ander tips aan de stag.

Groeten Amaldo
 
Laat BackWeb maar door Spybot S&D verwijderen.
Ik heb nog maar één keer gezien dat het problemen opleverde en dat was natuurlijk bij mezelf :D
Maar Spybot S&D maakt backups (tenzij je aanvinkt om dat niet te doen), dus je kan alles nog terugzetten als dat nodig is.
Het veranderen van je pop3 en smtp poorten naar localhost (127.0.0.1) hoeft geen reden tot alarm te zijn.
De meeste Antivirusprogramma's die je e-mail scannen doen dat.

Groetjes,

Pieter
 
Spybot

Ik heb 2x Spybot gedownload, maar tweemaal kreeg ik bij installeren het bericht: The setupfiles are corrupt.
En dan is het afgelopen.
Amaldo
 
SpyBot

Ik heb het ook van een andere site gehaald (v1.4), maar ook daarmee tijdens het installeren fout meldingen. Tenslotte in de installatie niet in orde, o.a. exe bestand niet aan wezig.
Vervolgens via jouw site gedownload. Bij installatie ook weer foutmeldingen, o.a.bad CRC 826e796f schould be 7945a763, maar het werkt wel.
Er worden veel BackWeb verwijzingen gevonden.
Vervolgens is mij niet duidelijk hoe te handelen.
Ik mis verwijderen !
Moet ik repareren / Herstel / sluit uit/ kiezen ?

Amaldo
 
Alle rode elementen die gevonden worden zijn automatisch aangevinkt, klopt dat?
Dan staat er onderaan een knop Repareer geselecteerde problemen (Fix selected problems).
Die moet je hebben.
Heb je wel eerst geupdate?

Groetjes,

Pieter
 
SpyBot

Allemaal gelukt !
Ik hoop dat de problemen nu echt opgelost zijn.
Geweldig jou hulp, ik leer er ieder keer weer een beetje door.

Via configuratie/software kan ik Logitech Desktop Messenger verwijderen. Is dat aan te bevelen, of kan ik het nu gewoon laten staan ?

Amaldo
 
Als hij nog werkt kun je hem gewoon laten staan.
Het Logitech programma zelf kan geen kwaad. Het is alleen zo jammer dat je er een portie spyware bij krijgt.

Groetjes,

Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan