• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indien gelijk "yes", indien niet "no" en highlight velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geminite

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Hoi allen,

Na een paar uurkes door de forum te snuffelen en ideeen opgedaan te hebben kon ik de mijn niet vinden.

Ik ben momenteel met een sheet bezig waar indien het niet gelijk is moet highlighten zodat de overheid het duidelijk kan zien (VB is geen optie).

kolom A: waarde "blijf"
kolom B: waarde "blijf"
kolom C: A+B is zelfde dus yes.

kolom A: waarde "blijf"
kolom B: waarde "zit"
kolom C: A+B is anders dus no en highlight kolom A t/m C in yellow.

Is dit mogelijk zonder VB of zal het handmatig moeten ?

Hoop op tijdwinst (verwachte grootte is 50k detail regels) :p :o

Alvast bedankt voor jullie hulp.

{edit} codes blijf en zit zijn variable

zoek op voorwaardelijke opmaak

voorwaardeliike opmaak

hierbij een bestandje waarbij de kolom C geel verkleurt.

is het noodzakelijk dat ook kolom A en B geel verkleurt?

is het niet gewenst om de afwijkingen op een aparte lijst te krijgen, i.p.v. alleen een kleur t e geven.

(VB is geen optie) => wat betekend dit (voorbeeld is geen optie?)

een voorbeeldbestandje is voor alle helpers altijd gemakkelijker.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Allen,

Superbedankt voor de hulp. Met VB bedoelde ik Visual Basic van excel, macro was duidelijker :(

Het is inderdaad de bedoeling voor de hele regel, maar de gesuggeerde simpele formule met Conditional formating is al een geweldig hulpmiddel.

Mijn formule was =IF(J1472-I1472=0,"Yes") en paste de FALSE melding handmatig aan.

Ik heb het voorbeeld toegevoegd op uw sheet. Mocht mijn vraag niet mogelijk zijn dan sluit ik de vraag :o

Bijlagen

Zoiets Geminite?

al vind ik dat je wel erg weinig moeite hebt gedaan, om nog niet even de formule van Oeldere er in te zetten.

Bijlagen

wow dit is precies wat ik zocht.. nog wel ff uitzoeken hoe je het deed maar de formating moet ik zekers dieper induiken.

Allen,

Bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan