• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indien "waar" dan gegevens kopieren naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisstiaan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Hallo,

Ik heb een excel bestand waarin uren bij houdt van ons personeel.

Nu zijn er werknemers die soms een week geen uren maken. Ik heb daarom een calculatie overzicht waarin ik alle werknemers heb staan en zodra ze gewerkt hebben komt er achter de werknemer "ja' te staan.

Waar ik nu naar op zoek ben:
En optie dat alle "werknemers die gewerkt hebben" worden gekopieerd naar een ander blad, zodat ik dit blad vervolgens kan versturen of printen. Wanneer er dus "ja" achter de werknemer staat, dan moet deze worden toegevoegd aan blad 2. Zodat ik daar een overzicht heb van alleen werknemers die daadwerkelijk gewerkt hebben

Iemand een idee? Alvast bedankt.

krisstiaan,

ideeën genoeg, maar post eerst eens een excel-bestand waar dit in voorkomt...dat voorkomt dat helpers eerst zelf maar moeten bedenken hoe jouw bestand er uit ziet.

Altijd handig zo'n voorbeeldje waar niets is ingevuld en zonder een uitleg wie blad1 oid is. Waarschijnlijk zoiets?

Code:
Sub VenA()
Sheets("Netto uren").Range("A14:M41").ClearContents
With Sheets("Calculatie")
    Set r = .Range("A2").Resize(.UsedRange.Rows.Count, 14)
    With r
        .AutoFilter 14, "Ja", xlAnd, "<>"
        .Resize(, 13).Copy Sheets("Netto uren").[A14]
        .AutoFilter
    End With
End With
End Sub

Waarbij de Set r niet echt nodig is, maar even gebruikt omdat je geen aaneengesloten bereik hebt. En wat samengevoegde cellen verwijderd.

Ja top, dit is het. Bedankt!.

Het enige wat anders zou kunnen:
- Hij neemt nu ook de opmaak over, waardoor je midden in het bestand een witte regel krijgt (zie bijlage voor een voorbeeld)Schermafbeelding 2015-12-19 om 09.07.07.png

- Ieder A4 papier moet getekend worden, dus wanneer A14 t/m A41 allemaal vol zij zou hij eigenlijk automatisch in A58 verder moeten gaan. Is dat mogelijk?

Heel erg bedankt tot zo ver!
excuus voor het onvolledige bestand.

Kijk eens naar de afdrukopties. Jouw eerste 14 rijen kan je op elke pagina laten afdrukken. Het gedeelte van 'voor akkoord' kan je in een voettekst opnemen. Het heeft overigens weinig nut om een plaatje te plaatsen waar niets instaat.

Waarom zou je mij erover willen mailen? Stel de vragen gewoon op dit forum. En wat is er mis met de suggestie in #6?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan