• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect functie gebruiken, verwijzen nar bestand dat op sharepoint server staat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jakro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakro

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Ik heb een Excelprogramma gemaakt waarin ik met een Indirect functie verwijs naar een extern bestand.
Dat werkt prima.
Mijn klant werkt echter met Sharepoint en als ik daar het externe bestand op zet, dan werkt de Indirect functie niet meer.
Is hier een oplossing voor?

Waarom indirect? Er is meer informatie nodig

Kan de klant het externe bestand wel openen.
Of staat hij op een plek waar hij geen toegang toe heeft?

Omdat de naam en de locatie van het bestand waarnaar verwezen wordt kan variëren.
Door Indirect te gebruiken kan ik in het hoofdprogramma een invulveld maken waarin de locatie en de naam van het bestand door de gebruiker ingevuld kan worden.

De klant kan het bestand wel benaderen en heeft in principe ook toegang.

Een directe verwijzing naar het externe bestand werkt wel.

Hoeft niet met indirect

Dan hier toch maar een excelbestandje plaatsen

Ik heb het programma en het bestand even qua zichtbare werkbladen etc. beperkt. Maar zo kunnen jullie wel zien waarom het gaat.

Bijlagen

IK heb per ongeluk maar 1 bestand geplaatst. Ik wil het programma zelf uploaden, maar krijg melding dat het te groot is. Hoe groot mag dat zijn?

PHP:
=INDIRECT($A$2 & C$1 & $A4)
Wat wil je hiermee bereiken?

Het doelwerkblad heeft dezelfde indeling als het bronwerkblad. Enige variabele is de locatie en de naam van het bronwerkboek.
Die variabelen kan de gebruikers invullen in het doelwerkboek.
Op deze manier kan ik heel gemakkelijk diverse bronwerkbladen aan doelwerkbladen koppelen. Er is maar 1 formule nodig.
Dat werkt uitstekend behalve als het bronwerkboek op een sharepoint locatie staat.

Je kunt net als anders verwijzen naar bestanden op sharepoint. Open maar eens een sharepoint document en verwijs vervolgens naar cel A1. Sluit daarna je sharepoint bestand af en je ziet je complete pad zoals hieronder.

Code:
='https://company.sharepoint.com/sites/Pagename/Shared Documents/Folder/[Book2.xlsx]Sheet1'!$A$2

Zorg ervoor dat je toegang hebt tot de sharepoint locatie.

KLopt, dat heb ik gisteren ook gedaan. Een rechtstreekse link werkt wel. Maar de indirect niet.
Terwijl ik echt goed gecontroleerd heb of de verwijzing gelijk is.
Dat is dus ook precies mijn vraag. Waarom de indirect niet werkt.

Ik heb zelf nog geen sharepoint account. Ik heb het gisteren bij mijn klant geconstateerd. Dus ik kan het op dit moment thuis nog niet testen. Ik hoop dat over een paar dagen wel te kunnen.

Je indirect zal vast werken maar dan moet het bestand waarnaar verwezen wordt ook geopend zijn

Dan zit er waarschijnlijk een foutje in de formule, met de juiste rechten/toegang tot de sharepoint folder moet dat namelijk gewoon werken

Die formule werkt goed als het bestand op een lokale schijf staat of zoals bij mij in GoogleDrive..
Maar als het bestand op een sharepoint locatie staat niet. Het bronbestand heb ik het dan over.
Bij een direkte link naar het bronbestand dat op de sharepoint staat krijg ik wel een goed resutaat. Dus de rechten zijn goed.

Werkt het bij jou wel met indirect?

Ja dat werkt zeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan