• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect functie in vergelijking??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloosterofobie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Beste lezer,

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een excel sheet. Ik ben begonnen met 1 rij en wil er later meerdere kunnen toevoegen.

Voor de titel van lukt het om met indirect te werken maar als het in een vergelijking moet komen krijg ik hem niet aan de praat en moet ik nu dus als ik een rij toegevoeg met de hand de formule aanpassen. Volgens mij moet dit makkelijker kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar.

In de bijlage heb ik de opzet van het bestand toegevoegd en kun je zien hoe ik de eerste cel met indirect heb gedaan.

Tevens nog de vraag of het mogelijk is dat mijn tabbladen automatisch doornummeren. Ik moet nu met de hand alles wijzigen en het zou makkelijker wezen als dit automatisch zou gebeuren. De nummering gaat steeds met 1 omhoog.

Mochten er dingen onduidelijk zijn dan hoor ik dat graag en zal ik proberen jullie van meer informatie te voorzien.

Alvast bedankt voor alle hulp,

Groet Jeroen.

Bijlagen

Voor de titel van lukt het om met indirect te werken maar als het in een vergelijking moet komen krijg ik hem niet aan de praat en moet ik nu dus als ik een rij toegevoeg met de hand de formule aanpassen. Volgens mij moet dit makkelijker kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Sorry, maar hier raakt geen mens wijs uit, vrees ik. Ik althans niet.

Bedoel je het zo?
Formule voor C17:

Code:
=INDIRECT("'"&A17 & " " &B17&"'!c11")

A17: memi (dus zonder de 1)
B17: 1

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Sorry, maar hier raakt geen mens wijs uit, vrees ik. Ik althans niet.

Als je het voorbeeld bestand er bij pakt zie je dat ik onder onderdeel al een vergelijking heb gemaakt met INDIRECT.

Als je nu verder gaat zie je dat er in de kolom van datum een ALS vergelijking zit. Ik wil graag weten hoe ik de INDIRECT funtie in een ALS functie moet zetten want ik raak er niet uit.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Formule voor F17 zou kunnen zijn:

Code:
=ALS(OF(INDIRECT("'"&A17&"'!$R$10")=0;ISTEKST(INDIRECT("'"&A17&"'!$R$8")));"";INDIRECT("'"&A17&"'!$C$9"))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Precies wat ik bedoelde.

Heeft iemand ook nog een suggestie voor mijn vraag betreffende het nummeren van de Tabbladen?

Precies wat ik bedoelde.

Heeft iemand ook nog een suggestie voor mijn vraag betreffende het nummeren van de Tabbladen?

Dat zal dan VBA worden.
Dit zou je bij ThisWorkbook kunnen plaatsen.

Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
ActiveSheet.Name = "memi " & Mid(Worksheets(Worksheets.Count).Name, 5) + 1
End Sub

Zodra er een nieuwe werkblad wordt toegevoegd, dan krijgt dat werkblad "memi " en de naam van het laatste werkblad +1.

Dus laatste werkblad is memi 3.
Het nieuwe werkblad wordt dan memi 4.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik wil het vorige blad kopiëren als nieuw blaad.

wat helemaal mooi zou wezen is dat ik een nieuw blad kan invoegen met een standaard layout zoals elk blad er uit ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan