• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indirect() gebruiken over meerdere tabbladen

@peter59
Helaas niet. De weken zijn harde codes.
Zat nog eens te kijken, gisteravond was het al laat.
Ik kan gewoon een tab met een extra week maken en toevoegen in PQ.
Weet niet wat jij bedoelde om even te begrijpen en te leren.
 
Ik kan gewoon een tab met een extra week maken en toevoegen in PQ.
Klopt, maar dan dien je, als het goed is, dit in dit stukje query handmatig te doen. = Table.Combine({Tabel1, Tabel2, Tabel3, Tabel4, Tabel5, Tabel6, Tabel7}).
Met dit stukje query is dat allemaal niet meer nodig. = Excel.CurrentWorkbook(),
Alle tabbladen welke worden bijgevoegd worden automatisch opgenomen dus is geheel dynamisch.
Met dit stukje code wordt bewerksteld dat als er in de al bestaande tabbladen kolommen bijkomen en/of worden verwijder dat dit ook geheel dynamisch is. DynExpandCol = Table.Combine(#"Rijen gefilterd"[Content])
Onderstaand is eigenlijk de gehele query. En ja, het was laat dus de query kan nog "mooier".
Code:
let
    Bron = Excel.CurrentWorkbook(),
    #"Rijen gefilterd" = Table.SelectRows(Bron, each ([Name] <> "Query1")),
    DynExpandCol = Table.Combine(#"Rijen gefilterd"[Content])
in
    DynExpandCol

Zoek ook maar eens op =Excel.CurrentWorkbook()
 
Begrepen @peter59.
En weer wat bijgeleerd, bedankt voor de handige info.
Moet wel even doorgronden hoe het precies werkt,
Je moet van de nieuwe week wel een tabelletje maken en de weken een apart nummer geven.
Ik moest nog wel de lege rijen en dubbele waarden verwijderen en dan werkt het perfect.
 
Zo is het beter.
Je kunt er een week bij maken, wel als tabel, kopiëren, plakken, nummers veranderen en de tabel een naam geven, beginnen met tbl.wk11 bijv. en dan gegevens vernieuwen.
Handige functie @peter59 .
 

Bijlagen

  • Power Query JV.xlsx
    32,3 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Hallo Johan

Je hebt het nog niet helemaal begrepen maar bent wel op de goede weg.
Ik heb het e.e.a. een beetje aangepast. Zie bijlage.
Deze link geeft je een idee hoe = Excel.CurrentWorbook een beetje werkt.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

En hier een link hoe je dynamisch kolommen kunt uitvouwen.
https://goodly.co.in/expand-all-columns-dynamically-power-query/
 

Bijlagen

  • Power Query (PV).xlsx
    33,7 KB · Weergaven: 1
Goh, wat een mogelijkheden.
Hoop dat TS er nog uit kan komen.
Bij mijn bestandje had ik ook een video geraadpleegd, bijna hetzelfde als video 1.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan