• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indirect() gebruiken over meerdere tabbladen

misterwoods

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Berichten
12
Goede dag allemaal.

Ik ben Peter, vrij nieuw op dit forum en ben al een paar dagen aan het worstelen om in onderstaande formule de verwijzing dmv indirect() te maken. Het is de bedoeling dat de range van de tabbladen wk1:wk7 dmv indirect() uit een cel wordt gehaald. Zie hieronder de formule zonder deze verwijzing. Kan iemand mij alsjeblieft helpen met de juiste syntax. Mijn dank is groot.

FILTER(+VERT.STAPELEN('wk1:wk7'!A10:T55);+VERT.STAPELEN('wk1:wk7'!Q10:Q55)<>"")

Groetjes,
Peter
 
Plaats eens een voorbeeld Excel bestand en geef er in aan wat het resultaat moet zijn.
 
Op verzoek van HSV, hierbij een voorbeeld.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    16 KB · Weergaven: 19
Past je dit?
 

Bijlagen

  • v.stapelen werkbladen.xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 10
Hoi Harry, bedankt voor je reactie. Ik probeer te begrijpen wat er staat, best lastig voor mij. Wanneer er een tabblad wk8 en wk9 etc bijkomt, wat moet er gebeuren om deze dan ook op het tabblad filter te krijgen. Nu gebeurd er nog niets.
 
Ik had het verkeerde bestand meegezonden.
Er zit namelijk een zogenaamde Excel4.0-macro in dus opslaan als met macro's.
Deze Excel4.0-macro is gewoon een formule in gedefinieerde namen.

Als er een tabblad bijkomt even cel P1 selecteren en een klik in de formulebak en druk op Enter.
 

Bijlagen

  • v.stapelen werkbladen.xlsb
    15,9 KB · Weergaven: 9
Het is niet geheel duidelijk wat je met dit bestandje wilt bereiken, het enige wat je vraagt hoe je waarden uit verschillende tabbladen kunt samenvoegen in 1 tabblad.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met uren die mensen per week maken.
Vaak is de omgekeerde volgorde een veel betere oplossing:
1 tabblad waar alles ingezet wordt en daaruit een selectie maken met wat je wilt zien.
De formules worden daardoor ook vele malen eenvoudiger.

Bovendien 52 tabbladen hebben elk meer dan 17 miljard cellen. Het lijkt mij dat deze nooit allemaal gevuld zullen worden.

Mijn advies is dan ook bedenk eerst eens goed welke input en output wilt hebben.
 
Ik had het verkeerde bestand meegezonden.
Er zit namelijk een zogenaamde Excel4.0-macro in dus opslaan als met macro's.
Deze Excel4.0-macro is gewoon een formule in gedefinieerde namen.

Als er een tabblad bijkomt even cel P1 selecteren en een klik in de formulebak en druk op Enter.
Hoi Hans, bedankt.
Cel P1 geeft na enter de melding #GEBLOKKEERD!
 
Het is niet geheel duidelijk wat je met dit bestandje wilt bereiken, het enige wat je vraagt hoe je waarden uit verschillende tabbladen kunt samenvoegen in 1 tabblad.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met uren die mensen per week maken.
Vaak is de omgekeerde volgorde een veel betere oplossing:
1 tabblad waar alles ingezet wordt en daaruit een selectie maken met wat je wilt zien.
De formules worden daardoor ook vele malen eenvoudiger.

Bovendien 52 tabbladen hebben elk meer dan 17 miljard cellen. Het lijkt mij dat deze nooit allemaal gevuld zullen worden.

Mijn advies is dan ook bedenk eerst eens goed welke input en output wilt hebben.
Het samenvoegen uit tabbladen doe ik dmv vert.stapelen, dat is de vraag niet.
Wat ik vraag is om de selectie van de tabbladen "flexibel" te maken. Als er een tabblad bijkomt, moet deze ook worden meegenomen. De range van de tabbladen kan/mag in een cel staan. Ik dacht dit met indirect() te kunnen doen.
 
Sla op als xlsm bestand.
Hier verdere uitleg mbt data ophalen van specifieke sheets met indirect

 
Sla op als xlsm bestand.
Hier verdere uitleg mbt data ophalen van specifieke sheets met indirect

dank je wel, ook hier (na het opgeslagen te hebben als xlsm bestand) krijg ik de melding #GEBLOKKEERD!
 
En zorg dat dit aangevinkt staat
1708799554823.png
 
Even bij IT vragen ;)

Hier nog een variatie
 

Bijlagen

  • v.stapelen werkbladen.xlsb
    15,8 KB · Weergaven: 7
Ja, er is een andere oplossing. Je zou een dummy sheet kunnen gebruiken als laatste sheet. Zorg er dus voor dat alle WK sheets voor die sheet staan.

Andere optie is Power Query of VBA
 

Bijlagen

  • v.stapelen werkbladen.xlsb
    17,8 KB · Weergaven: 7
  • Leuk
Waarderingen: HSV
Ja, er is een andere oplossing. Je zou een dummy sheet kunnen gebruiken als laatste sheet. Zorg er dus voor dat alle WK sheets voor die sheet staan.

Andere optie is Power Query of VBA
Wat een heerlijk eenvoudige oplossing, erg bedankt voor deze oplossing :)
 
Wat @JEC. al zei, andere optie met Power Query.
Je kunt er weken aan toevoegen in PQ.
 

Bijlagen

  • Power Query JV.xlsx
    33 KB · Weergaven: 2

Bijlagen

  • Power Query JV.xlsx
    35,2 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan