Indring detectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkwebdesign

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Firewall: Norton Internet Security

Soms komt het voor dat onze computer wordt gescand door poort scanners of proberen ze via Trojans binnen te komen.

Bij het scannen van poorten wordt IP 30 minuten geblokkeerd maar hoe kan ik instellen dat ie langer wordt geblokkeerd dan 30 minuten

Dat kun je niet instellen, dat is de standaardinstelling maar 30 minuten blokkade is lang hoor want als iemand erin probeert te komen gaat die niet 30 min. zitten wachten , net als bij een inbreker bij je huis dan wil hij er snel in en als t te moeilijk is gaat die het ergens anders proberen. Ik zou me er niet te druk om maken het wordt tegengehouden hoor.

Als het elke keer om een bekend IP nummer gaat kun je wel dat IP nummer op altijd blokken zetten.

Maar het zal hier wel gewoon om de wel bekende portscans gaan, niks om je echt druk om te maken.

rkwebdesign,

Ja het was wel mogelijk in de oude versies van Norton internet security om het te veranderen van 30 minuten naar hoeveel je zelf wilde.

Het zat toen in de registry in

Hkey local machine-software-symantec-IAM.

Maar helaas is met de nieuwe NIS dat niet meer mogelijk om dat de registry bestanden in de nieuwe versie van NIS gecodeerd is. Dat wil zeggen dat het nu geen gewone letters en getallen meer zijn, maar het is abra kadabra geworden waardoor de registry sleutels niet meer te onderscheiden zijn. En dan heb je zoiets als dit in de registry:
wcmtjuBAAG6ARZny67XPbLBQxtXaC63URlPnC2yCkyJFk0qcMDFplUjtpqQ=

Waar je dus niets wijzer van wordt.

Geplaatst door Pieter Arntz
Saldos,

Nu we het toch over abacadabra in NIS hebben.
Weet jij of dit klopt en, zo ja, of je dat uit kunt schakelen?
http://www.webmasterworld.com/forum21/4734.htm

Groetjes,

Pieter

Ja dit klopt Pieter.
NIS gebruikt een script. Dit is gekomen na een van de programma updates van NIS.
Op deze manier wordt het gebruik van scripts op websites helemaal uitgebannen.
Dit komt omdat NIS 2002 soms internet explorer script errors had zoals deze bijvoorbeeld:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...de3abfc33bd8a5dd88256ada006280e3?OpenDocument

Dus hebben ze dit gedaan om script errors te voorkomen.

Thanks Saldos,

Is het ook mogelijk om het (tijdelijk) uit te schakelen?
Of voor bepaalde sites?

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Thanks Saldos,

Is het ook mogelijk om het (tijdelijk) uit te schakelen?
Of voor bepaalde sites?

Groetjes,

Pieter

Ik weet niet of het werkt, maar je kunt dit proberen:

Strat Norton-options-web content-add site. Voeg die site toe-klik op die site aan de linkerkant om hem te markeren-en zet op Global settings alls op permit-op user settings alles op permit-ok

Maar ik weet niet of NIS dan geen script zal gebruiken, maar het is het proberen waard.

Laatst bewerkt:
Laat maar Pieter. Je hoeft wat ik in mijn vorig bericht heb gezet niet eens te proberen, want er wordt alsnog een script gezet zag ik.

Dus nee het is niet mogelijk om het tijdelijk uit te zetten.

Bedankt voor het proberen in ieder geval. Het is niet voor mezelf en ik kan er zelf ook niet mee prutsen, omdat ik een andere firewall gebruik.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan