Industry giant II probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannetje2

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
:confused: Als ik industry giant II start, zegt ie dat hij me hardware gaat testen.

Dan flitst het beeld even, en dan krijg ik een melding; Cannot display this video mode.

Als ik dan naar de install folder ga, en enginetest verwijder en dan nog een keer start, start hij normaal op, maar alleen er komt geen menutje!

Help!

Zijn de drivers van je video kaart goed geïnstalleerd, en word je video kaart ondersteund door het spel ?

Hmm, dat spel heeft erg weinig nodig, maar zijn de drivers wel goed geïnstalleerd ?

Je zal wat meer info moeten geven over je pc.

Welk besturingssysteem gebruik je?

Wat zijn de specificaties van je pc?

Kan me namelijk goed voorstellen dat als jij vista draait, dit spel moeilijk loopt te doen. Als je inderdaad Vista draait, zet het spel dan eens in een andere compatibiliteitsmodus, xp sp2 bijvoorbeeld.

Ik heb een intel celeron E1200 en moederbord asus p5gc maar ik heb vista met sp 1 en compatibaliteitsmodus op xp sp2 en als administrator maar werkt nog niet!

En welke videokaart heb je?

Ook al geprobeert om de compatibiliteit op win98 te zetten. Op het officiele forum is dit ook een manier.

Ik lees namelijk op dat forum dat er vanaf bijvoorbeeld de 6000 kaartjes van Nvidia het spel niet goed meer draait of zelfs helemaal niet.

Kijk hier maar even naar: http://forum.jowood.de/showthread.php?t=148407

Laatst bewerkt:
Ook al geprobeert om de compatibiliteit op win98 te zetten. Op het officiele forum is dit ook een manier.

Ik lees namelijk op dat forum dat er vanaf bijvoorbeeld de 6000 kaartjes van Nvidia het spel niet goed meer draait of zelfs helemaal niet.

Je zult toch ook even moeten laten weten of je hier verder mee bent gekomen. Anders word het erg moeilijk om goed te kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Waarmee dan? Ik bedoel je bent niet echt duidelijk in je antwoord. Wat heb je nu wel en niet geprobeert dan?

Ik heb op meerdere plekken rondgekeken, en ik heb alle compatibaliteitsmodus geprobeerd, maar nergens zie ik iets! (tot nu toe heeft het nog niks geholpen)

Dan moet ik het nu opgeven helaas. Je hebt alles wat ik heb kunnen vinden geprobeert. Rest mij te zeggen dat er veel meer mensen dit probleem hebben met dit spel onder Vista en slechts een enkeling het spel wel aan de praat heeft gekregen.

Misschien een dual boot voor je pc? Dan kan je het spel onder xp draaien.

Ik heb Industry Giant II ook al jaren niet meer gepeeld omdat het slechts één generatie videokaarten meeging. Dit is een bekend probleem dat volgens mijn informatie (van diverse fora verzameld een tijd terug) niet ligt aan het besturingsysteem, maar puur aan het niet compatible zijn van het spel met moderne videokaarten. JoWood is dus eigenlijk een ballentent die niet in staat is duurzame software te maken en geen enkele boodschap heeft aan klanten die hun product voor niets kopen. Er is voor die bekende probleem nog nooit een patch gekomen.

Ik heb ooit een "gehackte" EXE files weten te bemachtigen die dit probleem zou oplossen. Deze was gemaakt door een fan van het spel die ook programmeur was. Echter die werkte bij mij niet. Ik heb nu net weer een nieuwe PC dus ik ga het weer eens proberen. Als ik iets vind, dan zal ik het posten.

Guus!

Zo! Dat was even simpeler dan verwacht. Ik was er na 2 minuten googlen uit en de oplossing blijkt echt supersimpel.

Ga naar de installatiedirectory en rename "enginetest.exe" een andere naam, zodat deze niet meer wordt opgestart. En bij mij werkt hij nu gelijk. Hoop voor jou (jullie) ook.

Groeten,
Guus

Werkt voor geen meter... Kijk,

fout1.jpg

fout2.jpg

Twerkt gwn dus niet...:(

Ik heb echt precies hetzelfde probleem.. Is er dan echt geen fix hierop? Enginetest.exe hernoemen werkt ook niet en de download links van die zogenaamde jowood fix werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan