Ineens andere tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkievdwal

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hallo,

ik heb een probleempje met mijn Word, als ik een tijdje aan het typen ben dan wil het regelmatig gebeuren dat bepaalde tekens niet meer op de juiste plaats zitten. Als ik dan bijvoorbeeld op het "-" streepje druk dan krijg ik vervolgens de forward slash "/". Het "?" vraagteken wordt bijvoorbeeld ineens het "=" teken en ga zo maar door.

Dit is behoorlijk irritant en het gebeurt alleen in Word en MSN. Bij het typen van dit bericht werken alle tekens wel maar als ik vervolgens naar Word switch weer niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast heel erg bedankt!

Groeten Rik

Dan is je toetsenbordindeling veranderd. Dit kun je in XP verhelpen door rechtsonder op de taakbalk op dat toetsenbordje te klikken. Het moet waarschijnlijk op de Verenigde Staten of Nederland staan.

Het probleem is volgens mij opgelost, het toetsenbord stond op Nederlands en zodra ik hem op Verenigde Staten zet kan ik de bewuste tekens wel weer onvoeren. Wel vreemd dat ik er alleen af en toe last van heb. In ieder geval heel erg bedankt :thumb:

Groeten Rik

Hoi Rik, :p

Hoewel het probleem al opgelost is toch even een uitleg van het ontstaan ervan.

De oorzaak van dit fenomeen is het indrukken van de toetsencombi. éérst SHIFT (vasthouden) + dan CTRL!

Dit veroorzaakt het schakelen van de toetsenbord taal.

Testje,
Toets het " teken en daarop volgend de e.
Resultaat bij goede instellingen is ë.

Druk nu eerst de SHIFT toets in (vasthouden) en daarna de CTRL toets.
Toets het " teken en daarop volgend de e.
Resultaat bij deze "slechte" instelling is è. (het toetsenbord is geschakeld)

Nu kun je de combi weer gebruiken om de instelling terug te zetten. (let op, soms wordt de combinatie niet gelijk herkend en moet je een paar keer SHIFT+CTRL herhalen)

Dit verklaart dus ook gelijk waarom het maar af en toe voorkomt. En dus slecht te vatten is.
Deze toetsen worden zovaak gebruikt dat een foutje snel gemaakt is.

Succes! :thumb:
P.s, hier staat nog een plaatje van de correcte toetsenbord instellingen: KLIK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan