Ineens gaat inloggen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Beste denktankers,

Als bij toverslag gebeurde het volgende :
Na een screensave-proces wilde ik de mail opstarten met de linkermuisknop en kreeg het menu te zien van de rechtermuisknop.
Na wat handelingen IExplorer opgestart. Typen leverde sanskriet op.
Dus opnieuw opstarten.
Maar dat leverde hele kleine icoontjes op op het bureaublad. Wachtwoord invoeren ? forget it.
Alles was fout. Gelukkig hebben de kids een account zonder wachtwoord. Ingelogged als kids.
Daarna afmelden en ik kon weer inloggen in mijn eigen account.
Opnieuw opgestart in veilige modus en systeemherstel gedraaid naar een datum waarop zeker alles goed ging. Opnieuw opgestart. Inloggen op mijn account ging nog steeds niet. Weer als kids ingelogged (zonder wachtwoord) ging goed, daarna afmelden en inloggen op mijn account gaat dan wel goed.
Kdraai 1x per week Spybot en Adaware en heb AVG als virusscanner.
En ja, CAPS-LOCK staat uit. Gecontroleerd.

Wat kan hier aan de hand zijn ? Iemand enig idee ?

Groets, Jas.

Volgend probleem

Niemand ?
Ai.......
De kleine icons zijn weg. Nu wilde ik nog een keer systeemherstel gaan doen naar een nog vroegere datum maar ik kreeg de melding dat ik eerst een schijfcontrole moest gaan schedulen.
Aldus gedaan en opnieuw opgestart......Die schijfcontrole wordt echter zeer snel afgebroken. PC start dan weer op, aangezien mijn toetsenbord koeterwaals uitbraakt kan ik niet inloggen en moet ik via mijn eerder beschreven work-around inloggen.
Dus is nu systeemherstel voorlopig niet aan de orde. Heeft iemand dan hier een oplossing voor ?

Groets, Jas.

Ik denk aan ofwel erg "pittige" malware ofwel een hardwarecomponent dat het aan het begeven is, maar dat je dan wel gewoon kan inloggen op de account van de kids is vreemd...

Kan je wel inloggen in de veilige modus? (f8 tijdens het opstarten)

& werd die schijfcontrole nu eigenlijk afgerond of denk je echt afgebroken en dus niet voltooid?

Hoi JelPot

Bedankt voor je reaktie.
Kids account is er een zonder wachtwoord dus hoef ik geen wachtwoord in te tikken. Vandaar.
Ik praat idd over veilige modes. Het verschijnsel treedt ook op in veilge modes.
Daarom vrees ik ergens een hardware defect en malware kan in veilige modes volgens mij weinig aanrichten.
Ik ga nu eerst kijken of ik in veilige modes met de dosprompt een chkdsk /repair kan uitvoeren.
Dan laat ik het resultaat weten.

Groets, Jas.

chkdsk

De geschedulerde chkdsk onder Vista wordt bij het opnieuw opstarten onmiddellijk afgebroken.
Opstarten met dosprompt en chkdsk /f /r draaien stuit op machtigingsproblemen.

Nou weet ik het ff niet meer.....

Opgelost

Dit kun je niet verzinnen.
Ik kwam op het idee om de opstartbestanden maar eens te herstellen met de originele Vista CD.
Na opstarten vanaf die CD kwam hij meteen in de command-mode.
Ik wilde uiteraard eerst CHKDSK /f /r gaan doen, maar zoals eerder gemeld kwam er alleen maar Sanskriet uit mijn toetsenbord. Omdat ik op zoek ging naar de C van CHKDSK ben ik achtereenvolgens alle toetsen maar eens gaan indrukken en na zo'n 30 toetsindrukken ging het toetsenbord ineens weer normaal doen. Blijkbaar was er een buffer geledigd ? C: <enter> ingetoetst.
CHKDSK /f /r gaan draaien en die wilde de HD ontkoppelen. Logisch vanwege running processes.
Ontkoppeld en CHKDSK gestart.
Na 2 uur was die klaar zonder imposante foutmeldingen. Opnieuw opgestart met de VISTA-cd maar dit keer kon ik wel in het menu komen om de opstartbestanden te herstellen. Dit vervolgens gedaan en.....
Problem solved !!!!!!!!!!!!!

Groets, Jas.

Dat is wel allemaal heel vreemd, maar goed dat het dan opgelost is :D :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan