ineens geen geluid meer op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

shoarmarijkebab

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2015
Berichten
2
Ik weet niet precies waar deze vraag thuis hoort, dus ik plaats hem voor de zekerheid maar in twee categorieën.
Een paar dagen geleden is het geluid van mijn laptop ineens verdwenen. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niks lukt. Er staat geen rood kruisje door mijn speaker, maar als ik een liedje op iets wil afspelen zegt mediaplayer "Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden". Ik heb geprobeerd om de laptop te herstellen naar een eerder punt (ook in veilige modus), maar dan krijg ik een melding dat het niet gelukt is dankzij een onbekende fout. Het lijkt er ook op dat de laptop mijn geluidskaart niet herkent, ook programma's als Everest kunnen het me niet vertellen. Bij apparaatbeheer staat "high definition audio apparaat" twee keer onder besturing voor geluid, video en spelletjes en Everest zegt 'windows audio' en pci-pnp audio'. Ik heb ook verschillende drivers geprobeerd te installeren (passende realtek via samsung website enzo), maar niks helpt.
Ik heb windows 7 en mijn laptop is samsung np-r620-fs04nl.
Ik hoop heel erg dat iemand hier me kan helpen! ik woon momenteel op een eiland in Amerika, dus een winkel of iets dergelijks opzoeken is moeilijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan