Ineens geen internet verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanroelfs

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Goedemiddag,

Ik heb een HP Pavilion G6-1335ED in het bezit met een Realtek RTL8188CE 802.11b/g/n WiFi Adapter. Op de laptop draad gewoon Windows 7 Home Premium. Dit is standaard voorgeinstalleert op de laptop. Alleen heb ik sinds een paar maanden problemen met de wifi verbinding naar mijn Zyxel P2812HNU-F1. De internet provider is Telfort. Nu mijn probleem als ik aan het internetten ben valt mijn internet weg. Dan zegt de laptop ook dat er wel verbinding is met het netwerk en ik kan ook gewoon op mijn nas komen maar ik kan niet meer op internet. Dit geeft de laptop ook aan in het bij de wifi verbinding. Er komt dan de melding geen internettoegang. Als ik dat weer wil moet ik de draadloze adapter uitschakelen en daarna weer inschakelen en dan werkt het weer. Maar na een paar uur gebeurt hetzelfde nogmaals. De laptop komt uit juni 2012 en vanaf toen hadden wij UPC met een linksys Wireles G Router toen nooit geen problemen maar sinds Januari wel (toen zijn we overgestapt van UPC Naar Telfort) en dus het nieuwe modem. Ligt dit nu aan mijn Laptop of aan het modem? en hoe kan ik het oplossen. En het vreemde is op een oude acer laptop met Windows XP heb ik geen problemen of op mijn Samsung Galaxy Y

Laatst bewerkt:
Ik ga ervaan uit dat de WiFi adapter is ingebouwd. Indien je soms nog bij je NAS kan komen, maar niet meer op internet. Kan je uitproberen op op het moment, waar jij niet meer op internet kan komen, je nog wel op het webinterface van je router kan komen?

Zelf denk ik aan twee mogelijke problemen: laptop heeft een vast ip adres en krijgt zijn adres dus niet van de dhcp server.
Firewall op de laptop zit in de weg.

Mocht het het tweede zijn: verbreek verbinding met je WLAN, laat de computer de verbinding vergeten, en voer ze opnieuw in.

Bedankt voor je reactie. Uiteraard is de Wifi adapter ingebouwd Ik kan op het moment dat ik geen internet heb wel bij de webinterface van mijn router komen. Ook heeft de laptop geen vast IP adres. Hoe kan ik er achter komen of de Firewall in de weg zit. het is gewoon de standaard windows firewall trouwens

Verbreek verbinding met je WLAN, laat de computer de verbinding vergeten, en voer ze opnieuw in.

Het probleem is vermoedelijk dat je eigen netwerk niet meer als thuisnetwerk is gekenmerkt. Dat kan je of zoals boven vermeld herstellen.

Alternatief klik je met rechter muis toets waar je de veldsterke van je wlan kan zien. Je opent dan het "Netzwerk und Freigabecenter" en daar moet je dan je eigen netwerk als "Heimnetzwerk" markeren. Ik heb een Duitse Windows, vandaar...

Wil je dat nog even controleren, of dat nog zo is?

Je hebt al verschillende keren de router herstart. Dat lost het probleem tijdelijk op. Maar andere toestellen hebben er geen last van wegvallende verbindingen. Dus de router zal het niet zijn. Vermoedelijk zal je de verbinding ook weer kunnen opzetten door de laptop opnieuw te starten.

Ik mik toch dat je eerst in de lijst van de beschikbare netwerken jouw netwerk moet laten vergeten om het dan vervolgens opnieuw te installeren?

Je kan controleren of de firewall in de weg zit: Ervoor moet je de firewall tijdelijk uitzetten.

Heb je al gekeken of er een nieuwe driver voor de WLAN kaart te downloaden valt?

Ik heb al de nieuwste driver geinstalleerd voor mijn wlan kaart. Ook heb ik de firewall tijdelijk uitgeschakeld. Dit helpt helaas niet. En inderdaad als ik de laptop opnieuw opstart gaat het 2 uur goed en dan begint hij weer. Maar als ik alleen de wlan kaart uitzet 5 sec wacht en weer aanzet gaat het ook 2 uur goed en begint hij weer. Wel valt het me op als ik met een andere wlan verbinding maak is er geen probleem (ik ben nu overgestapt op upc en dus een nieuwe router en nu geen problemen meer maar soms moet ik nog weer op de andere aan het werk en heb ik weer problemen)

Wat is de lease time op de router met de problemen? Dat zal toch niet toevallig op 2 uren zitten? Ik heb hier een lease time van 96 uren ingesteld, maar ik heb twee access points. Dus maak ik verbinding met de tweede access point, dan moet ik ook eerst wachten totdat ik een nieuw IP adres krijg. In mijn geval is het modem ook router en dhcp server. Mijn tweede router heb ik als access point ingesteld.

Dat weet ik niet maar ik denk niet dat het aan het netwerk ligt want andere draadloze apparaten hebben nergens last van.

Het lijkt toch op een protocol probleem. Uit onduidelijke redenen kan je laptop niet langduurig zamenwerken met je router. Je hebt al een tijdelijke oplossing gevonden door een ander router te gebruiken. Ik ben einde raad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan