Ineens geen Windows-geluid meer bij opstarten/afsluiten en e-mailberichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

selector60

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2011
Hoewel alle instellingen volgens mij goed staan heb ik ineens geen Windows standaard geluiden meer bij b.v. opstarten/afsluiten en bij nieuwe e-mailberichten. Wel geluid van b.v. Skype en Spotify, dus boxen zijn OK.
In configuratiescherm -> Geluiden staat schema op Windows standaard en er staat niets gedempt. Wie heeft hier een oplossing voor?

Configuratiescherm-Geluiden en audioapparatuur, Geluiden daar kunnen de geluiden voor start en afsluiten 9en nog veel meer zaken) ingesteld worden.

OK, heeft u ook de geluiden (Windows XP Opstarten.wav in de map C:\Windows\media) apart getest of die dan ook enig geluid produceren via de windows media player. Test dan ook een aantal andere .wav-files en MP3-files uit om er zo achter te komen waar de fout gezocht moet worden, in Windows, of een applicatie, of wellicht een corrupte wav-file.

als ik een bestand aanklik in C:\Windows\Media komt eerst de melding: 'kan bestand niet openen' en vervolgens kies ik uit de lijst Windows Mediaplayer (ook QuickTimeplayer is trouwens geïnstalleerd), en in Windows Mediaplayer speelt het geluid wel af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan