Inet valt om de zoveel tijd heel ff weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Bijna nooit problemen gehad met internet van Multikabel en Quicknet. Maargoed dat heb ik dus al 3 jaar en sinds 2 dagen valt internet om de 20 minuten ofzo willekeurig 1 minuut uit. Heb ik nog nooit eerder gehad op dit incident na:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=173164

Maar dit is heel wat anders aangezien het daar willekeurig lang duurde voor het weer terugkwam. Nu is het echt heel ff een minuut ofzo.

Voorbeeldje:
Ik speel online tactical-ops (1st person shooter) en krijg een "connectie valt weg" icoontje in beeld. Alle spelers zweven de kant die ze op liepen tot ze tegen een muur ofzo aan komen. Ik kan gewoon lopen enzo maar eigenlijk ben ik er niet. Dan komt heel ff de connect 1 miliseconde ofzo terug en zie ik dat de spelers dus weer heel ff geupdate als het ware worden en dus ergens anders staan. En na een minuut heb ik dan of een time-out in het spel gehad waardoor ik gekicked ben. Of ik kan ineens weer doorspelen. Staand op de plek waar ik zonder connectie heenliep! Ofwel terwijl de connectie 1 minuut weg is krijgt ie dus toch heel af en toe weer verbinding voor een miliseconde.

Dat merk ik ook als ik op een Microfoon chat programma zit waar je gewoon kan praten. Dan hoor ik tijdens de minuut namelijk helemaal niks, op af en toe zo'n miliseconde verbinding na. Want dan hoor ik heel ff een stem midden in z'n zin en is het weer weg.

---

Goed dit is een voorbeeld mischien dat jullie er wat mee kunnen want ik snap er niks van.

En firmware van m'n router updaten?
Wat is firmware en hoe doe ik dat?
ALS het daar aan ligt he want ik zou het niet weten, maar dat werd in het vorige topic gezegt. (Toen het daar trouwens niet aan lag want na een dag deed internet het ineens weer prima).

Dit is nu al 2 dagen zo.
En ja ik heb een router en een Pentium 4 PC.

hiephoi,
welk merk is je router? ik had het zelfde probleem met een sweex router,gauw om geruild bij een amdere zaak waar ik m geneens had gekocht hahaha en nu met n verse router weg probleem.

grtzzzzz

ik heb de router een half jaar ofzo al
er staat SMC op als merk

en dit probleem verscheen ook heel plotseling.
trouwens...wat ik nog niet verteld heb.

het begon de dag nadat savonds van 20:00 tot 23:00 internet het ook al niet deed. maargoed ik dacht dat er probs bij de provider waren ofzo.

mischien moet ik ze is bellen?

hiephoi
bellen met je provider zal je niet verder helpen,die geven gelijk je router de schuld en houden je aan het lijntje voor de bel minuten a 10 of 20 euriecent/pm.
als je het probleem nog steeds hebt,haal je router er eens tussen uit en maak dan weer verbinding,mocht dat geen uitval van je verbinding geven,dan is je router kaduuk als je de bon nog heb gauw terug naar de winkel...de meeste doen niet moeilijk.
Of het kabeltje van je router naar je pc is in verre staat van ontbinding (ff een ander kabeltje ertussen om dat uit te sluiten). suc6

grtzzzz jos

dan vind ie internet helemaal niet
maar dat komt denk ook omdat ie ingesteld is de router te zoeken he. en ik weet niet hoe ik hem gewoon direct internet kan laten verbinden.

kabel en router nog geen 2 jaar oud.
nog andere ideeen wat het zou kunnen zijn?

dit ken ik ja

ik heb dit probleem ook gehad !!!

ik heb wel de proveder gebeld want ik had er ook last van als ik de router er tussen uit haalde.

ze hebben een monteur gesteurd die buiten ann een of ander kastje iets heeft gedaan !!!

en probleem weg rarara maar waar !!!

p.s ik heb @home

het probleem is opgelost :D

ik heb de router er met behulp van iemand uit een ander topic dat ik geopend heb ertussenuit gehaald en nu doet internet het wel goed.

ligt dus aan de router:confused:

ofwel outlaw had gelijk idd :)

thx all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan