inf-bestand bevat geen digitale handtekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelha

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
44
Hallo,

Ik heb een probleem met een driver van een PnP apparaat. Het gaat om een berhinger umx250 (midi keyboard). Op mijn windows 7 (x64) laptop deed hij het perfect, en op mijn windows 8.1 (x64) niet (meer).

Tijdens het installeren van de driver krijg ik telkens de melding ''het niet-microsoft inf-bestand bevat geen digitale handtekening''. Nu heb ik een paar dagen geleden deze controle uitgeschakeld in windows 8, en dat werkte toen, maar nu sinds vandaag doet hij het weer niet. Ik heb nogmaals geprobeerd om de controle uit te schakelen, maar des ondanks blijft de melding zich herhalen.

Iemand die mij hier mee zou kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Excelha
 
Een driver bestaat uit (minstens) een .inf bestand, een .sys bestand en een .cat bestand.
Mogelijk ontbreekt nu het .cat bestand, dus ik vermoed sterk dat bij het kopiëren of uitpakken van de driver er iets fout is gegaan. Check dit.

[Alleen als de driver niet opnieuw te downloaden/kopiëren/uitpakken is] Is die W7 computer nog beschikbaar om daar de werkende driver van te extraheren?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Bedankt voor uw reactie,

Ik heb ook al geprobeerd om de drivers van de laptop er af te halen, maar dat werkt ook niet, hij vind de drivers wel, maar hij wilt ze maar niet installeren omdat het bestand geen handtekening bevat
 
Hoe heb je ze van de laptop afgehaald? Via programma's zoals DoubleDriver portable (alternatieve link: hier) of Driver Magician Lite (portable version)
?
Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat je op de laptop niet hebt lopen sjoemelen met de verplichting dat 64-bits drivers ondertekend moeten zijn, dus dat je daar een normale driver-installatie hebt gedaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb de drivers via apparaatbeheer opgezocht, en ze zo op de usb gezet. En vervolgens in de windows 8 computer weer er op gezet. Ik heb verder nergens mee lopen sjoemelen inderdaad.

Bedankt,

Excelha
 
Gebruik (een van of beide) hulpprogramma's die ik heb gelinkt. Jouw eigen methode lijkt me niet de juiste, want lijkt me sterk dat je daarmee ook het .cat bestand meekopieert etc.

Tijs.
 
Ik zal het meteen even proberen en het resultaat even hieronder posten, bedankt!
 
Ook met deze tools lukt het niet en blijft hij om de handtekening vragen:

umx.jpg
 
Dit is allemaal erg vreemd. Evt. wil ik wel even met je meekijken op de W8.1 computer via Teamviewer Quicksupport, als je nu even komt naar de Helpmij chat. Wellicht moeten we ook even op de W7 laptop kijken via Teamviewer, maar dat merken we vanzelf wel, dan.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Nogmaals bedankt voor uw reactie,

Met teamviewer heb ik slechte ervaringen mee gehad, dus dat skip ik voor nu. Toch bedankt voor je inzet! Hij heeft het wel gedaan op de windows 8.1 pc.. ik moet dus even een manier zien te zoeken hoe ik de controle op digitale handtekeningen kan uitschakelen. Ik heb er al meerdere geprobeerd zonder resultaat, maar er zijn vast wel meer mogelijkheden.
 
Misschien kunnen wij een werkende driver voor je vinden.
Doe het volgende:
Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en dubbelklik op het apparaat waar je nu even geen werkende driver van hebt.
Ga naar tabblad Details, kies Hardware-ID's uit het keuzemenu en rechtsklik op de bovenste entry die daarna getoond wordt en kies Kopiëren.
Plak die hardware ID in je volgende posting.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Bedankt voor de moeite!

Hier het hardware-ID: USB\VID_1397&PID_01B0&REV_0100&MI_00

Groetjes,

Excelha
 
Het zou dit kunnen/moeten zijn:
UMX Series Midi van BEHRINGER International GmbH
Mogelijk dit apparaat (of minstens de pc insteekmodule ervan), maar Behringer stelt zélf geen drivers beschikbaar. Volgens Behringer zelf zou, via de installatie van Asio4all, een werkende driver worden geïnstalleerd die werkt voor zowel 32-bits als 64-bits Windows(?)
Proberen maar, zou ik zeggen...

Verder nog een vraag: In je schermafdruk van een paar posting geleden staat: Stuurprogramma bijwerken. Wil je zeggen dat je nu al een werkende driver van Windows/Microsoft zélf hebt die gewoon werkt volgens Apparaatbeheer?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Het gaat hier inderdaad om de UMX 250 van behringer. Het is een PnP model, (aangesloten via USB kabel). De asio4all drivers heb ik al geinstalleerd en dat had ook geen resultaat. Ik heb de drivers wel ja, maar het probleem is dat het .inf bestand geen digitale handtekening heeft, en daarom wilt windows hem niet installeren. Gek genoeg is het mij zoals ik eerder aangaf wel gelukt toen ik deze digitale handtekening controle uit schakelde, maar om de een of andere reden blijft hij ze maar controleren op een digitale handtekening.
 
Ik vroeg nog: "Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat je op de laptop niet hebt lopen sjoemelen met de verplichting dat 64-bits drivers ondertekend moeten zijn, dus dat je daar een normale driver-installatie hebt gedaan."
En jij antwoordde: "Ik heb verder nergens mee lopen sjoemelen inderdaad." maar dat klopt dus niet, want je hebt driver signing uitgeschakeld om de driver op W7 te installeren. :mad:
Mogelijk kom je met deze instructie verder, daaromtrent, voor Windows 8.1.

Maar staat het apparaat in Apparaatbeheer nu als zónder driver of mét (Microsoft/Windows) driver? Daar vroeg ik naar in mijn vorige posting (tweede paragraaf).
Verder gooi ik de handdoek in de ring: Als de fabrikant geen support levert dan houdt het op. Mogelijk kun je een mailtje wagen richting Behringer support, alhoewel ik nergens een e-mail adres heb kunnen vinden op hun website, dus je zult zelf even moeten zoeken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

In ieder geval bedankt voor alle moeite! De driver signing heb ik op de windows 8 pc waar ik het probleem mee heb uitgeschakeld! Op de windows 7 pc deed hij het zonder problemen. Ik zal zelf nog even verder zoeken wat het nu kan zijn, want hij heeft het wel gewoon op de windows 8 pc gedaan..

Nogmaals bedankt!

En het apparaat staat nu zonder driver in appraatbeheer
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even: hier staan, helemaal onderaan de pagina, drivers en andere downloads waarbij bij sommigen ook 64-bit Windows genoemd wordt.
Rechtstreekse link naar de USB MIDI Driver-download voor Windows 64-bit: deze
De juiste hardware identificatie staat in bhrngr_m.inf en er staat een .cat bestand bij, dus mogelijk gaat het werken zonder driver signing problemen. Uitproberen, dus.

Dezelfde drivers lijken ook hier te staan, helemaal onderaan díe pagina.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

Mag ik je heel veel bedanken? Want het heeft geholpen! Ik heb de MIDI (x64) drivers gepakt, en geinstalleerd. Na een reboot herkend windows de drivers, en staan hij nu heel fijn waar die eerder stond:

Naamloos.jpg

Ik vind het heel vreemd dat Behringer zelf deze drivers niet beschikbaar stelt op hun site. Ik heb zo veel lopen zoeken haha, nogmaals hartstikke bedankt Tijs!

PS: Hoe ben je eigenlijk op deze sites gekomen? Heb je het ID nummer gegoogled?
 
De link naar de driver zelf lijkt naar Behringer te zijn, want verwijst naar www.behringerdownload.de en als je die 'kaal' opent (dus zonder volledige download-link) wordt je doorgestuurd naar www.behringer.de
Dus Behringer stelt de driver wel beschikbaar maar heeft die niet gelinkt op de juiste plekken op hun website, geen idee waarom.

Ik heb de driver niet gevonden op hardware-id maar door op Internet rond te kijken of de UMX250 nog verkocht wordt en of er bij de reviews, support-sectie etc. nog gerefereerd werd naar 64-bits drivers.
Sommige verkopende partijen nemen de moeite niet alleen het apparaat te verkopen maar ook nog een beetje support te doen. Dus wat rondklikkend kwam ik op die 2 verkopende partijen die ook de relevante drivers linkten op hun e-commerce website (=de eerste en laatste link in mijn vorige posting).

Nog even deze vraag op status opgelost zetten, ajb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ah zo, slim, heb ik zelf niet aangedacht haha, ik ging veel dieper denken, maar goed, het is allemaal opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan