Info gezocht :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZoeFken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Ik en een kameraad zijn bezig met een idee voor een software pakket te maken maar we zitten met een enkele vraag waar we maar geen info over kunnen vinden.

We zouden onze software willen beschermen met een bleutooth ( BT ) verificatie systeem. Het zou als volgt moeten werken.

Persoon die de software koopt krijgt een sleutel hanger deze een signaal uitzend via BT. Elke maal de persoon zich wil inloggen tot het systeem ( user + pasw ) wordt de BT connectie gecontroleerd zodat het systeem zeker is dat persoon X zich inlogd en niet een hacker of dergelijke.

Het geen we dus zoeken is vrij simpel maar toch zo moeilijk om te vinden. Een klein BT sleutel hanger die we kunnen programmeren voor een specifieke code te verzenden.

Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen

Waarom bluetooth gebruiken? Deze sleutelhanger zal dan een batterij moeten gebruiken lijkt me niet erg handig.. Ik zou eens kijken naar RFID. nadeel dat je gebruiker wel een reader nodig heeft. Waarom niet een usbstick maken die hetzelfde doet lijkt me veel handiger. Of een app op je smartphone?

Een batterijtje kost niet veel en als deze een zwak signaal uitzend kan dit batterijtje wel een jaar meegaan. Of misschien zelf langer.

Passieve Rfid = korte afstand ( 0 - 10 cm )
Actieve Rfid = afstand zoals bluetooth

USB = virussen

Een smartphone kopen voor elke medewerker lijkt me wat te kostelijk ?

Dank u om mee te denken maar bluetooth lijkt ons nog altijd het beste. Of er moet een dergelijk systeem bestaan dat gaat over wifi maar dat lijkt ons sterk.

En u suggereert dat bluetooth een veilig protocol is? lijkt me niet.. Dat signaal wat je wilt sturen is voor iedereen op te vangen en dan is je bluetooth beveiliging al gepasseerd. Overigens is bluetooth niet bepaald accu vriendelijk dus een jaar lijkt me erg positief. Al met al vind ik bluetooth een slecht idee. Als het voor al uw medewerkers is dan zou ik eens kijken naar andere oplossingen zoals bijv iets als dit

Ik wil niet arrogant overkomen maar het systeem werkt in combinatie met username / password. Het bijkomende systeem is een verificatie van de persoon die probeert in te loggen. Dus om even duidelijkheid te geven over de pro en cons van de genoemde systemen.

Passieve Rfid = een te korte radius, we willen ons personeel niet laten sweepen elke maal ze willen inloggen in het systeem.

Actieve Rfid = zelfde problemen als Bluetooth met uitzondering dat dit veel meer zou kosten

USB = Virussen en personeel kan dit laten steken wat een groot security risico inhoud

Digipass = had nog niet echt van het systeem gehoord dus dit zullen we uitzoeken

Bleutooth = voorlopig de beste oplossing. Je mag namelijk niet vergeten dat je bleutooth kan hiden voor alles buiten hetgeen dat exact weet naar wat het opzoek is. Zoals verborgen wifi's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan