• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

info ophalen uit draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PingoExcel

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hi

Ik wil graag de grijze vlakken vullen in tab salestrackers met het aantal verkochte items (omzet) 20 oz, 16 oz etc.
Op welke manier kan ik laten zoeken op alleen die paar letters / cijfers in tabel omzet (tabblad omzet)?

Bekijk bijlage test.xlsx

Laatst bewerkt:
Je geeft wel bijzonder weinig informatie. In welke kolom staat de omzet? Waarom kan je het voorbeeldbestandje niet op een normale plek neerzetten? Midden in een zin valt het niet echt op!

Met een UDF die de omzet bepaalt obv de waarden in Kolom M.

Code:
Public Function VenA(r As Range)
With Sheets("omzet")
ar = .Range(.[A11], .[A11].End(xlDown).Resize(, 13))
For j = 1 To UBound(ar)
    If InStr(1, LCase(ar(j, 1)), LCase(r.Value)) > 0 Then VenA = VenA + ar(j, 13)
Next j
End With
End Function

Bijlagen

Heb eerst een som gemaakt in kolom N en deze sommen gebruikt om de omzet per product te tellen:
=SOMPRODUCT((ISGETAL(VIND.SPEC($E12;omzet!$A$11:$A$368))*(omzet!$N$11:$N$368)))

PS Ik zie dat VenA ook geworsteld heeft met welke bedragen gevraagd zijn, daarom heb ik het zo gedaan.

Laatst bewerkt:
Beide oplossingen geven wel dubbeltellingen. Packaged Food / Tea, wat natuurlijk niet in het voorbeeldje staat, zal zowel bij Packaged Food / Tea als bij Food geteld worden.

Wellicht daarom dat hij ook enkel de 4 grijze cellen vroeg te berekenen?

Zou kunnen, dat hij een andere formule gebruikt voor de rest.

Eigenlijk is het wel een bijzondere vraag. Er wordt gevraagd naar het aantal verkochte items. (wat niet in de tabel staat) De kolomtitel is Product Mix (Percentage) wat ook niet uit de tabel op te maken is. We wachten de reactie van de TS maar af:)

De vraagtitel is "info ophalen uit draaitabel". Het rapport Omzet is dus vermoedelijk het resultaat van een draaitabel.
Voor je vraag is wsch een eenvoudige oplossing als je gebruik maakt van de brondata van je draaitabel.

[En als je die niet hebt dan kun je ze wsch maken door (in de draaitabel) een drill te doen op het eindtotaal (107.000)]

De data krijg ik toegestuurd uit een kassa kubus.
Binnen de afdeling kan je per soort koffie een kleine, middel, groot en extra groot bestellen.
Om groot verkoop bij te kunnen houden willen ze graag weten hoeveel er van bovenstaande wordt verkocht.
Aangezien de kassa indeling het niet mogelijk maakt bv alleen groot te selecteren was ik op zoek naar een methode om dit via een formule eruit te halen (dus zoekend op bv 12 oz)
Nu hoef ik dat niet handmatig uit te rekenen. Ik neem aan dat als de waarde omzet of aantal is, dit voor de formule niet uitmaakt?

ik hoop dat dat eea heeft verduidelijkt waar de vraag vandaan komt / kwam

Werken de aangedragen oplossingen niet? En zo nee waarom niet? Wat je in #8 schrijft geeft geen antwoord op de vragen die gesteld zijn.

Domme vragen bestaan niet;) UDF = User Definend Function (Een zelf gemaakte formule) Maar je geeft nog geen antwoord op de vragen.

Mijn vraag is uiteindelijk welke formule ik moet gebruiken om een optelling te krijgen van 16 oz etc , aangezien dit voor elk product een andere (samengestelde ) kassa knop is.
Ik kan niet selecteren op alle 16 0z.

Zo te zien werkt te formule perfect die er in gezet is, dit is voldoende. Ik snap alleen nog niet hoe je dit nu gedaan hebt, daarvoor heb ik echt te weinig kennis van zaken.
Als ik dit morgen zou moeten doen met bv 50 gr dan weet ik nog niet hoe ik die info eruit kan krijgen...

Die $E$12 in de formule bevat die waarde 20 oz, 16 oz, 12 oz of indien je wenst 50 oz

Dus je zet in $E$12 de waarde ie je zoekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan