• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

info uit kalender halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
149
Goeiedag,

Heb de volgende vraag.
In bijlage een testfile:

Bekijk bijlage Test 123.xlsx

nu had ik graag geweten voor de persoon A wanneer deze verlof, ziek of een betaalde feestdag heeft.
Kan iemand mij helpen aub?
 
Je informatie is wel erg summier....

Aantal V'tjes in kolom met titel "A":
Code:
=AANTAL.ALS(V$2:V$366;"V")
Meer assistentie nodig? Dan graag ook wat meer informatie, zoals de uitkomsten die je verwacht en waar.
 
@ AlexCEL

Sorry mijn info is inderdaad kort en echt veel te kort. 1000 x sorry

Dus mijn vraagstelling:
In de bijlage vind je een kalenderjaar met in de bovenste rij persoon A t.e.m. F
Persoon A heeft met dank aan AlexCEL al 6 "V" dagen genomen.
Maar nu had ik ook graag geweten welke datum deze dagen genomen zijn.

In het overzichblad zou ik alles willen zien.
BV:
1/1/2019 - BF
1/2/2019 - C
4/5/2019 - Z

Dus voor elke persoon van A t.e.m. F had ik graag dan een overzicht als ik de persoon uit de keuzelijst selecteer.

Weet niet of dit echt mogelijk is, maar worth a shot.

Dus inderdaad mijn eerste uitleg was niet voldoende, maar klonk gemakkelijk in mijn hoofd
 
Bestudeer de bijlage maar eens. Zitten genoeg zaken in die je even moet bestuderen.

Let op: formule in kolom B is een matrixfunctie, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.

Ik weet niet zo goed wat er bij "aantal" moet komen te staan... dit is toch altijd 1 of is het cumulatief? Of moet hier nog iets anders komen? Graag verdere toelichting.
 

Bijlagen

  • Test 123 (AC).xlsx
    31,1 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
maak er toch gewoon een tabel van.
 

Bijlagen

  • Test 123 (1).xlsx
    37,6 KB · Weergaven: 30
Bestudeer de bijlage maar eens. Zitten genoeg zaken in die je even moet bestuderen.

Let op: formule in kolom B is een matrixfunctie, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.

Ik weet niet zo goed wat er bij "aantal" moet komen te staan... dit is toch altijd 1 of is het cumulatief? Of moet hier nog iets anders komen? Graag verdere toelichting.



File ziet er goed uit. Merci AlexCel
De kolom van aantal was eigenlijk een invalshoek die ik probeerde, maar is overbodig.
Bekijk het nog eens goed allemaal en zal dan de vraag op opgelost markeren.

@emields is ook een goed idee. Thx voor de feedback
 
Ok heb de file ondertussen eens bekeken en ontdek een bijkomend probleem.

Als ik de waarde "0" in de lege cellen krijgen van het jaaroverzict neemt hij deze ook mee.
Dan heb ik een lijst van de kalender in mijn afwezigheidslijst.

Kan in de matrixformules (waar ik nog geen kaas van gegeten heb) ook een uitzondering gestoken worden zodat het cijfer "0" niet mee in de lijst komt.
 
Verander de formule in B6 eens in:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($U:$U;KLEINSTE(ALS(ISTEKST(VERSCHUIVING($V$2:$V$366;;VERGELIJKEN($B$3;$V$1:$AA$1;0)-1));RIJ($2:$366));RIJ(A1)));"")
Afsluiten met Control+Shift+Enter, en dan doorvoeren naar beneden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan