Informatie gevraagt budgeteringsspreadsheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ginh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ginh

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hey iedereen,

Ben een nieuwe lid hier, en ook met Excel.
Ik heb gelijk dan ook een vraag omdat bijna niemand me kan helpen in mijn omgeving,
met een spreadsheet voor een privé inkomen en uitgaven voor alleen cruciale vaste lasten zoals:

Huur:
Telefoonkosten:
Zorgverzekerings kosten:
Inboedel kosten:
Uitvaart:

En vervolgens een schema van gemiddelde uitgaven zoals:
Leef geld
en vrijetijds uitgaves

Nou vraag ik dan om hulp met wat informatie waar ik het beste in kan lezen om het zelf te leren maken, want de meeste spreadsheets wat ik heb opgezocht zijn veelste uitgebreid en bevatten dingen die niet nodig zijn.

Zou iemand mij willen voorzien van links met uitleg voor specifieke handelingen om zoeen simpele spreadsheet te maken ?
waarbij je bedragen kan invoeren en het automatisch aftrekt en/of optelt ?

Alvast bedankt,

Gr, Ginh.

Calc of Excel

Beste Ginh,

je vraag staat op het OOo Calc- forum, maar in je tekst heb je het over Excel.

Advies:
Maak eerst eens een opzetje in het spreadsheet-programma dat je gebruikt.
Stel een concrete vraag (in het juiste forum) als je ergens niet uitkomt met b.v. formules.

Als het om OOo Calc gaat, is de bijlage misschien een aanzet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Ginh,

je vraag staat op het OOo Calc- forum, maar in je tekst heb je het over Excel.

Advies:
Maak eerst eens een opzetje in het spreadsheet-programma dat je gebruikt.
Stel een concrete vraag (in het juiste forum) als je ergens niet uitkomt met b.v. formules.

Als het om OOo Calc gaat, is de bijlage misschien een aanzet.

Yep mijn fout, ik zal zeker concreter worden en me er in verdiepen en komen met vragen die specifieker zijn. bedankt man. :D

zo iets vermoed ik ?

Jouw versie is overzichtelijk dat vind ik prettig, maar ongeveer zoeen layout heb ik het inderdaad over, en dan extras zoals, berekening erbij voor periodieke overboeking naar spaarrekening, ik kom nog wel hier op terug, maar inderdaad zoiets wil ik graag maken maar ik probeer het dan mooier te maken heheh.

Dus als ik het goed begrijp, in de cellen links onder elkaar, vul je gewoon de namen in van instanties etc voor vaste lasten, en rechts vul je gewoon bedragen in maar de bedragen onder elkaar moet je die rij cellen selecteren en koppelen en formules aan toevoegen zodat het kan berekenen ? is het zoiets ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan